Kolven lukt niet

<p>Ik ben 14 dagen geleden bevallen en geef volledige borstvoeding. </p><p>De baby groeit goed en als ze drinkt zie je dat er melk uitkomt. Vaak als ze de tepel loslaat loopt de melk uit haar mondje. Ik voed met een tepelhoedje. Mede daardoor kolf ik minimaal 2 x na.</p><p>Ik heb nu al 2x gekolfd en er komt helemaal geen melk uit. Terwijl de dagen hiervoor ik tussen de 40 en 80 cc na kolfde.</p><p>Heeft iemand enig idee hoe dit kan?  Wat kan ik doen om de melkproductie op gang te brengen/houden. Hebben jullie tips?</p><p>Alvast bedankt voor het meedenken.</p>
 
Waarschijnlijk heeft je kindje je borst dan goed leeg gedronken waardoor er niks meer uit komt? Ik zou niet te onzeker worden als er met kolven niks komt. Dat is toch echt anders dan als je dochtertje zelf aan de borst drinkt. En als het vlak na de voeding is, is het niet zo gek als er niks komt.
 
Kolf je om je borst leeg te maken? Kolf je voor opbrengst? Of kolf je om je productie hoog te houden?
Als je niets meer kolft is je borst leeg. Vaak hebben vrouwen bij 4 maanden iets minder melk enden is helemaal niet erg zolang je kindje genoeg groeit. Als je kolft om je productie hoog te houden kan je na de voeding inderdaad nog wat kolven. Als je wilt kolven voor melkopbrengst dan kan je experimenteren met wat het beste moment is. Voor sommige vrouwen is dit precies tussen twee voedingen in of vooral in de ochtend. Het hangt van veel dingen af, hoeveel je kolft. Namelijk hoe je je voelt, hoeveel je kindje gedronken heeft, hoe warm het buiten is, of je misschien ongesteld moet worden etc....  Ik zou me ik ieder geval geen zorgen maken als het een keer wat minder is.
 
Bedankt voor de reactie.
Ik kolf omdat ik met een tepelhoedje voed en dan is kolven aangeraden. Volgens mij om de borst leeg te maken. Ik heb dinsdag een afspraak bij het consultatiebureau, zal daar eens navragen hoe het nu precies zit met nakolven.
 
Bedankt voor de reactie. 
Ik ging heel erg twijfelen omdat er "normaal" wel nog iets na te kolven valt.  Maar mijn dochter drinkt goed dus misschien moet ik het los laten. 
 
Als je voedt met een tepelhoedje is het voor je kindje moeilijker om de borst goed leeg te drinken. Nakolven wordt dan aangeraden om je productie goed te houden en een borstontsteking te voorkomen.  
Waarom gebruik je een tepelhoedje? Je kunt dit het beste alleen onder begeleiding van een lactatiekundige doen. Die kan met je kijken of voeden zonder tepelhoedje ook kan en anders meekijken waarom kolven niet lukt. 
 
Terug
Bovenaan