kolven onder werktijd

Hallo moedertjes

Ik heb nog nooit wat getypt op dit forum, maar ik lees al maanden met jullie mee. Ik heb nu wel een dringende vraag aan jullie allemaal. ik hoop dat er iemand is die antwoord kan geven.
Ik moet binnenkort weer aan het werk (ben een april moeder, had maart moeten zijn) en ik werk vanuit huis. ik heb wel gewoon een vast contract voor 16 uur per week. Ik kolf alle voedingen af. Wie weet of ik nu dezelfde kolfrechten/uren heb als iemand die buitenshuis werkt?

groetjes

Hoi Rachel,
ik kan je niet helpen met deze vraag, maar als ik jou was zou ik even kijken op de site van de vakbonden (bijvoorbeeld www.cnv.nl?). Daar staat vast wel info over op, en anders kan je altijd daarheen bellen voor info.
groetjes van Ruth

Ik neem aan, dat werk werk is... Of het nou thuis is, of op een booreiland...
Jij hebt een contract, een aantal uren, en daarvan mag je weer een kwart van je arbeidstijd besteden aan kolven / voeden.

Een vriendin van me, werkt s'middags en gaat elke middag 1x nr huis om te voeden.
Omdat ze zo dicht bij haar werk woont.

zie onderstaande link

Borstvoeding en werk

moet kunnen volgens mij

ik werk ook thuis en kolf daar ook regelmatig. Ik heb eigenlijk nooit gevraagd hoe het zat met mijn rechten, ben er gewoon vanuit gegaan dat ik diezelfde rechten heb als ieder ander. Ik heb dan ook op mijn werk gewoon 'medegedeeld' hoe ik het ging doen (kolven dus onder werktijd) en daar waren ze het mee eens.

Terug
Bovenaan