Kolven op het werk

<p>Hallo mama's, </p><p>Ik ben inmiddels weer twee weken aan het werk maar heb het idee dat ik steeds minder kolf. Mijn zoontje is bijna 4 maanden. </p><p>Vandaag heb ik elke 2 uur gekolfd ipv elke 3 uur maar het is maar een schamele opbrengst. Alleen de eerste kolfsessie in de ochtend is een goede opbrengst.</p><p>Kan dit komen doordat het werken ook weer wat energie kost of doe ik iets niet goed met kolven?</p><p>Ik kolf in 6 a 7 minuten leeg. Dan komt er echt geen druppel meer uit. Een nieuwe toeschietreflex opwekken is me nooit gelukt. Mijn zoontje drinkt altijd ook maar kort dus dat lijkt me overeenkomen.</p><p>Vandaag na 3 a 4 minuten al geen druppel meer helaas :( </p><p>Nu is hij de afgelopen dagen thuis ook onrustig en wil vaak drinken, nu snap ik waarom als er steeds zo weinig uit komt. </p><p> </p><p>Zijn er tips om de productie te stimuleren? Had eigenlijk gehoopt het deze keer tot 6 maanden vol te houden maar ik merk dat ik erg onzeker wordt wat te doen nu. </p><p> </p><p>Of misschien heb ik ook gewoon even bemoedigende verhalen nodig dat het weer goed komt na zo'n dip haha</p><p> </p>

Starten met werken, weg zijn bij je kindje, het kost allemaal energie. En dan ook nog aan zo'n maf apparaat in plaats van je kindje aan de borst. Veel vrouwen moeten echt even wennen en hun draai vinden voordat het kolven goed lukt. 

Heb je een goede kolf waarvan de schilden goed passen? https://moedermelknetwerk.nl/kolven-stap-voor-stap/welke-maat-borstschild
Kijk vooral ook even verder op deze site voor veel kolf tips, ook over bijvoorbeeld tsr opwekken. 

Heb je een fijne kolfruimte en kun je ontspannen kolven? Zijn je werkzaamheden aangepast zodat je niet dezelfde werkzaamheden in minder tijd hoeft te doen? 

Hoeveel kolf jij en hoeveel drinkt je zoontje?

Terug
Bovenaan