<p>Hallo mama's, </p><p>Ik ben inmiddels weer twee weken aan het werk maar heb het idee dat ik steeds minder kolf. Mijn zoontje is bijna 4 maanden. </p><p>Vandaag heb ik elke 2 uur gekolfd ipv elke 3 uur maar het is maar een schamele opbrengst. Alleen de eerste kolfsessie in de ochtend is een goede opbrengst.</p><p>Kan dit komen doordat het werken ook weer wat energie kost of doe ik iets niet goed met kolven?</p><p>Ik kolf in 6 a 7 minuten leeg. Dan komt er echt geen druppel meer uit. Een nieuwe toeschietreflex opwekken is me nooit gelukt. Mijn zoontje drinkt altijd ook maar kort dus dat lijkt me overeenkomen.</p><p>Vandaag na 3 a 4 minuten al geen druppel meer helaas </p><p>Nu is hij de afgelopen dagen thuis ook onrustig en wil vaak drinken, nu snap ik waarom als er steeds zo weinig uit komt. </p><p> </p><p>Zijn er tips om de productie te stimuleren? Had eigenlijk gehoopt het deze keer tot 6 maanden vol te houden maar ik merk dat ik erg onzeker wordt wat te doen nu. </p><p> </p><p>Of misschien heb ik ook gewoon even bemoedigende verhalen nodig dat het weer goed komt na zo'n dip haha</p><p> </p>