Kolven op het werk

Hoi hoi,

Ik ben sinds een paar dagen weer begonnen met werken. Mijn zoontje is nu 16 weken en ruim 7 kilo en 62 cm lang.
Als ik gewoon thuis ben heeft hij vaak niet echt een vast ritme. Dus drinkt hij wanneer hij honger heeft (vaak om de 3/4 uur) en slaapt snachts van 22.00 tot ongeveer 6.00 door.

Alleen kolf ik op het werk om de 4 uur maar 100 cc terwijl hij volgends mij veel meer drinkt, en ook nodig heeft. Nadat hij maar 150 cc heeft gedronken komt hij sowieso om de 3 uur soms nog wel eerder.

Weet iemand hoe het komt dat ik minder kolf dan dat hij blijkbaar nodig heeft?

Groetjes
 
Was bij mij ook. Heb het aangevuld met kunstvoeding. Het schijnt dat foto's of filmpjes kijken van de baby kan helpen. Verder actief de borsten stimuleren tijdens kolven. 
Of een lactatie kundige laten meekijken waar het misgaat?
 
Als je thuis bent drinkt hij gewoon bij jou aan de borst neem ik aan? Mijn dochtertje dronk ook meer uit een flesje dan voor mijn gevoel uit m'n borsten. Schijnt te komen omdat uit een flesje veel makkelijker drinken is en uit de borst moeten ze toch meer moeite doen.

Je zou kunnen proberen om op je werk wat langere tijd ertussen te laten. Ik deed eerst ook om de 3-4 uur omdat ze thuis ook zolang er ongeveer tussen liet. Ik ben toen eens een uurtje later gaan kolven en dan kwam er bij mij alweer veel meer uit.

Wat ik ook weleens deed als ik niet genoeg had voor naar de opvang, was savonds laat of sochtends vroeg nog eens kolven.


 
Een baby drinkt veel efficiënter dan dat je gekolfd. Ik heb ook een tijdje op het werk 1x meer gekolfd dan ze thuis dronk.
Thuis dronk ze 2x rond 11.00 en 16.00 en ik kolfde rond 10.00, 13.00 en 16.00 op het werk.
Dit heb ik denk ik van 4 tot 6 maanden gedaan. En alles wat ik ooit ‘teveel’ had dat deed ik in een ijsblokjesvorm zodat ik dat eventueel bij de fles kon doen als ik net te kort had.
Kolf je 1x per keer of dubbelzijdig? Mijn opbrengst is namelijk ook wat meer als ik beide kanten tegelijk doe.
 
Ik weet niet hoe lang je al aan het kolven bent. Maar ik merkte dat het wel beter ging toen ik een week of 2 bezig was met kolven. In het begin was het vrij minimaal. Maar idd je kind zou altijd wat effectiever drinken dan een kolf.
 
Ik kolfde op werk ook 1x meer dan dat ik thuis voedde. En ik kolfde dagelijks nog na de ochtend voeding bij mijn zoon, anders had ik echt niet voldoende melk voor hem )dus ook kolven op vrije dagen). 
 
Terug
Bovenaan