Kolven op het werk...

Hallo dames,
Wie geeft er nog borstvoeding? En wie kolft er op het werk? Hoeveel tijd neem je daar over/of heb je daarvoor nodig. Hoeveel kolf je dan? precies wat je uit de vriezer hebt gehaald, of tot er geen straaltje meer uit je borst komt?

Volgens de wet heb ik 1/4 van mn werk dag de tijd ervoor.
Kreeg commentaar dat ik er vergeleken bij een collega te lang over deed want zij was binnen het half uur klaar(volgens haar staat er een half uur voor) Ik zei: nee hoor ik mag 2uur van een werkdag ervoor gebruiken, dus ik zit daar nog ruim binnen. Maar dit vond ze onzin.

ik doe er zo'n 40 min over per x kolven en kolf dan 2x per dag.

Heb nu de wetgeving uitgeprint en doe dit in haar postvak;)

Ik snap wel dat het voor collega's vervelend is, maar dit helpt niet echt mee.

Ik geef borstvoeding (zeker wel tot min. 6 maanden) en kolf ook op het werk, 2x op een dag 200 ml. Ik voed uit 2 borsten dus kolf ik eerst de borst die ik het laatste aangeboden heb 150 ml en dan de andere borst nog 50 ml. 's Morgens zit er vanwege de nacht meer melk in de borst dan 's middags, dan kolf ik een borst leeg en vul ik aan met de andere borst tot 200 ml. Meestal kolf ik totdat er nauwelijks meer melk uit komt, er kan altijd nog wel een drup uit komen als je een minuut door gaat maar da's gewoon nieuwe productie.

Je hebt die 1/4 van je tijd en die heb je gewoon nodig. Er zijn snelle kolvers en langzame kolvers. Ik doe dit al voor de 3e keer en het gaan mij ook een stuk sneller dan bij de eerste keer. Maar een half uurtje heb ik toch zeker wel nodig. Als je hier slordig mee bent loopt de voeding terug en heb je op je vrije dagen de hele dag een kindje aan de borst. Neem er de tijd, ontspanning en rust voor raad ik je aan, dat gaaat het kolven al een stuk sneller als wanneer je het er tussendoor ook nog even gehaast wilt doen.

Wat is nu een half jaartje?

ik geef ook borstvoeding en kolf op het werk. Ik snap wel een beetje de situatie waar je in zit want ook op mijn werk is het niet echt goed geregeld. Ik werk 's avonds en ik moet dan iemand bellen, die moet van een andere locatie komen om op mijn plek aan de receptie te gaan zitten en dan moet ik naar een ander gebouw lopen waar een kantoortje van de beveiliging zit en daar kan ik kolven. Maar als deze persoon een alarmmelding krijgt dan moet ie weg dus moet ik weer terug. Kortom ik zit steeds op de klok te kijken en dat werkt ook niet bevorderend.
Ik kolf tijdens mijn werk 2x en dan beide borsten tot ongeveer totaal 125 ml, meer komt er rond die tijd niet echt uit. Ik doe hier ongeveer 30-45 min over. Gelukkig maken mijn collega's/plaatsvervangers hier geen probleem van maar vorige week had ik dus bijvoorbeeld maar een dag maar 1x kunnen kolven omdat mijn collega niet weg kon en mij niet over kon nemen. Heel vervelend. Ik werk in de beveiliging en dat is een echte mannenwereld maar mijn collega's doen er niet moeilijk over, het is de baas die er bijna geen rekening mee houdt. Maar ik houd vol voor mn meisie, ik heb het er allemaal voor over. Nog 2 maanden te gaan! ;) Succes!

Ikzelf heb nooit op mn werk hoeven kolven, wel thuis vaak ivm borstontstekingen. Een collega van mij gaf wel borstvoeding en moest dus wel op 't werk kolven, zij ging erg op haar strepen staan, dit ter irritatie van ons hele team. Mijn advies aan jou is, probeer niet te veel die regels te benadrukken, 't werkt alleen maar averechts. Neem er gewoon je tijd voor, na verloop van tijd word je er alleen maar handiger in en heb je waarschijnlijk wel iets minder tijd nodig. Hoe meer gespannen je bent, hoe langer dat 't duurd! Je doet 't voor een goed doel!!
Liefs

Terug
Bovenaan