kolven op werk na 9 maanden

Mijn dochtertje wordt binnenkort 9 maanden en dan zal ik natuurlijk geen recht meer hebben om op mijn werk te kolven. Ik maak me er heel erg zorgen over want ze drinkt nog de meeste dagen en ik heb al veel last van verstopte melkkanalen...

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben?
 
Ik begrijp dat je je zorgen maakt, ik had dit bij mijn oudste ook.
Zij dronk gelukkig heel goed uit de fles en in mijn pauze kolfde ik gewoon nog even en voor de rest had ik de borst afgebouwd.
Misschien is dit voor jou ook een idee.

Een ander idee is overleggen met je baas, ik weet niet hoe makkelijk/ medemenselijk hij is en of je werk het toelaat maar omdat je er medische problemen door krijgt (en heus die zijn geen pretje en kunnen zelfs ernstige gevolgen hebben) is er misschien e.e.a. mogelijk....

Wegens een postnatale depressie en waarschijnlijk een burn-out ben ik (onze kleine is nu net een jaar) nog steeds niet aan het werk.
Fijne bijkomstigheid is dat ik haar de borst kan blijven geven of kolven (nu ze ondanks al onze pogingen nog steeds geen flesje pakt, ook niet wanneer er gekolfde melk in zit, en dus nog steeds aan de borst hangt)
Nu vind ik het nog niet erg, het zal vanzelf wel goedkomen en voor haar eczeem die steeds erger wordt is het alleen maar goed, maar in de toekomst.....

toi toi

 
Hoi,
Je hebt nog wel recht om op je werk te kolven maar je baas hoeft je niet door te betalen. Dus in je pauze en/of uren opnemen.
Meestal drinken kindjes niet meer zo veel meer met deze leeftijd als de bijvoeding een beetje goed gaat en kun je dus minder meegeven naar de oppas.
Ook mogen ze al een beetje yoghurt of water/thee.

Ik kolf nu zelf 1x in de pauze en thuis soms nog 2x. Soms ook helemaal niet maar ik ben nog zoekende. Mijn dochter is nu ruim 9 mnd en drinkt op de dagen dat ik thuis ben op verzoek zo'n 4-6x. Op werkdagen 2-3 bij mij en 2x flesje van 80-110(afhankelijk van wie er oppast)

Ik zou dus op je werk bespreken wat de mogelijkheden zijn, zeker als je anders klachten gaat krijgen

Succes!
 
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik las vandeweek dat er speciale kolfbh's zijn. Het trechtertje van de kolf kun je daarin plaatsen, zodat je beide handen vrij hebt en (aan een bureau) door kunt blijven werken.
Misschien dat dit een optie voor jou is?

http://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/c-1753991/kolf-bh/
 
Dankjewel dames! Ik ben in ieder geval blij dat er anderen zijn die de situatie begrijpen. Ik voel me er anders heel alleen in: na 6 maanden blijkt er heel weinig ondersteuning voor borstvoeding te zijn.

Ik ga inderdaad iets minder melk gaan geven aan de opvang. Als ik de 'regel' van 30ml per uur volg kom ik op iets minder uit dan wat ik nu geef, dus dat kunnen we wel veranderen.

Ik ga het natuurlijk ook met mijn baas overleggen, maar gezien de zomervakantie zal ik hem pas op het laatste moment kunnen spreken. Ik had het voor de vakantie al moeten doen maar ik dacht dat het gewoon goed zou komen...nu zit ik echter voor de tweede keer deze week met een verstopte melkkanaal, ondanks dat ik tijdens de vakantie maar twee dagen in de week van mijn dochtertje weg ben.

Daycey: Leuk idee, maar ik ben docent! Ik heb een kolf-beha (super fijn!) dus ik probeer wel om nakijk-werk of planning te doen tijdens het kolven, maar mijn school ziet dit helaas niet als werktijd.

Ik laat jullie wel weten wat voor oplossing ik vind...
 
Ik weet dat de wet is aangepast, dat je nu langer dan 9 maanden mag kolven op je werk, weet niet precies hoe het zit, maar heb dat toen bij de eerste gehad.

Ik geef nu 2 kinderen de borst. De ene bijna 2 en daar hoefde ik met 11 maanden niet meer voor te kolven. Zij dronk bij mij moeder gewoon water en thee en mijn borsten paste zich makkelijk aan, dit was wel fijn.

Ik sta trouwens voor de klas en in samenwerking met collega's gaat het kolven makkelijk. Ze noemen me altijd de melkkoe. Over een maand weer beginnen met werken en voor de tweede ga ik ook weer kolven en hoop dat ik dat ook weer lang vol kan houden.

Veel succes en geniet ervan
 
Terug
Bovenaan