Kolven op werk

<p>Goedemorgen !!</p><p> </p><p>ik ben weer begonnen met werken. Het is echt even wennen en me weg vinden samen met me  prinsesje. Ik wil graag net zolang het kan bosrtvoeding geven. Maar kolven is maar 1 dag goed gelukt op werk dat was de eerste werkdag. Tweede werkdag waren me borten vol maar tijdens het kolven kwam er geen druppel uit. De volgendr dag was weer het zelfde. Maar als de kleine drinkt komt alles er goed uit. Ik heb een medela swing, ik kolf om en om 10 min. </p><p>Heeft iemand dit gehad? Ik heb het gemasseerd en ik was best rustig maaf toen het er niet uitkwam en me borsten pijn deden niet meer. </p><p>Dames hebben jullie tips voor me of wat ik kan doen hoor ik het graag !!! </p><p> </p><p>Alvast bedant </p>
 
Ik heb bij beide kindjes tot ze 9 maanden waren gekolfd. Ik had totale ontspanning nodig, ik las een tijdschrift en keek naar foto's op mijn telefoon. Zodra ik bezig was met werk blokkeerde mijn borsten. Ik deed het dubbelzijdig en ca 20 minuten (excl opbouwen en schoonmaken). Dat 3 x per dag voor 2 voedingen. Ik had 2 dagen een medela symphony en 2 dagen een ardo Calypso kolf. 
Evt een neusspray gebruiken die de toeschietreflex bevordert???
 
Vervelend! Heb het zelf nog niet ervaren. Maar mijn kraamhulp gaf me de tip om foto’s en video’s van mijn dochtertje te bekijken onder het kolven of om op YouTube een filmpje aan te zetten van een huilende baby. 


wie weet helpt het. Succes!
 
Meld je even aan op borstvoedingsforum of la leche league op Facebook daar vind je heel veel tips als je van de zoekfunctie gebruik maakt. Rustig blijven, komt goed!
 
fotos en filmpjes van je baby bekijken. Of een keer opnemen als ze huilt en dat dan afspelen als je gaat kolven kan ook helpen. 
Je zou ook eerst met de hand de toeschietreflex kunnen opwekken en als die er eenmaal is de kolf erop zetten. 
Verder rustig blijven, ook als er niet meteen iets uit komt. Neem er de tijd voor. 
Je kunt la leche league ook bellen voor advies. Op hun site staat wie er wanneer te bereiken is. Ook savonds kun je die bellen. 
 
Terug
Bovenaan