Kolven overslaan?

<p>Mijn dochter is nu 5 maanden en ik geef volledig borstvoeding. Ik vraag me af of ik soms een voeding over kan slaan en dan melk kan geven uit de vriezer of melk die ik al eerder gekolfd heb. Of is dit heel slecht voor mijn productie? Ik heb geen gespannen borsten meer tussen de voedingen in, ook ‘s nachts niet, dan zit er 8-9 uur tussen.</p><p>Het gaat echt om incidenteel, bijvoorbeeld als we naar de dierentuin gaan, zodat ik daar een fles kan geven en niet hoef te kolven. Of zodat ik een keer uit eten kan met mijn man :)</p>

Een heel,enkele keer geen probleem. Maar bv is vraag en aanbod. Dus doe je t vaker dan levert t wel,problemen op. Vaak is de productie rond de 9 maanden pas echr gestabaliseerd waardoor t geen problemen oplevert. Tot die tijd dus uitkijken. Je kan ook bijv. Uit eten gaan met je man en bij thuiskomst nog eens kolven. Dus op een totaal andere tijd dan dat dochter zou drinken. 

Als je een keer een uitstapje maakt kan dat best hoor. Ik voedde en kolfde dan de boel leeg voor we weg gingen. En gaf een gekolft flesje in bijvoorbeeld de dierentuin. Je merkt het vanzelf als je ontploft? dan kan je altijd nog aanleggen. 
Als we wat verder moesten rijden nam ik m'n kolf mee en kolfde in de auto voor we er waren. En als ik het gered had tot het einde van het uitstapje, kolfde ik op de terugweg. (onder zo'n voedingschort)
Mijn productie had daar niet onder te lijden iig

Een enkele keer kan prima, dat zal geen invloed op je productie hebben. Merk je dat het wel invloed heeft dan leg je even wat extra aan en trekt het wel weer bij. 
BenB waarom geen te oude melk geven? Wat zou je daar anders mee moeten doen? Voorkeur is natuurlijk direct uit de borst maar ook oudere melk is nog van prima kwaliteit. 

Dank voor jullie reacties, ga het gewoon een keer proberen! Ik heb weleens uit de vriezer gegeven, dronk ze gewoon op. Dus dat lijkt geen probleem te zijn.

Ik denk dat BenB bedoelt dat de samenstelling van borstvoeding zich aanpast naar wat je baby nodig heeft. Ik had in het begin na het kolven een veel grotere "vet rand" dan na 4 maanden. Mijn zoontje was toen ook weer netjes op gewicht en had dus andere behoeftes dan toen hij net geboren was. 

Dus als je melk geeft van een maand oud, kan het anders smaken dan je huidige borstvoeding. Zover ik weet, kan het geen kwaad. Mijn zoontje is niet zo'n fijnproever en dronk alles altijd op! 

Terug
Bovenaan