Kolven

<p>Hoi allemaal</p><p>ik ben sinds kort aan het kolven omdat ik bijna weer moet werken </p><p>maar het lukt niet zo goed ik heb de kleinste borstschilden en op de een of andere manier komt er weinig tot niks uit mijn linkerborst</p><p>heeft iemand een tip wat ik zou kunnen doen of proberen? </p><p> </p><p>Groetjes monique</p>
 
 Op zich is een verschil tussen links en rechts normaal. 
Kolf je enkel- of dubbelzijdig? Krijg je een toeschietreflex? Past het schild aan de linkerkant wel goed, soms heb je links en rechts en andere maat schild nodig. 
 
Ik zou een lactatiekundige benaderen. Zijn heel persoonlijke situaties en oplossingen. Ik heb zelf 7 maanden gekolfd maar durf je niet zomaar tips te geven. Kan aan de soort kolf liggen,borstschild, enkel of dubbel kolven, borstcompressie toepassen, etc. Bij mij hielp het vaak ook om echt een ontspanningsoefening te doen tijdens het kolven. Ik dacht zelf ook altijd dat ik te weinig kolfde om haar te voeden. Vond het ook mentaal vaak lastig maar wel doorgezet. Dochter is nu 10,5 maand en geef nog steeds bv. Heel mooi iets. 
Heel veel succes.  
 
Ontspannen is zeker een must!
Kijk gewoon lekker teevee, theetje, chocolaatje erbij :) 
(kijk zeker niet naar hoe vol het flesje is, deze fout maak ik nog steeds, maar is niet goed)
Heb je het al op verschillende momenten geprobeerd? Dus een keer direct na een voeding en een keer met een uur ertussen, bij iedereen is het namelijk anders wanneer het het beste werkt.. En een tijdje een andere kolftechniek doen werkt ook (dus al deed je het electrisch, dan even met de hand bijv) Ik kreeg deze als tip; 
https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/silicone-kolf-lekschaal-90-ml.html
Ga hem zelf ook kopen (moet dus nog uitproberen, maar sommige dames werkt ie goed dus baadt het niet..) die doe je aan de borst waar je kleintje niet drinkt.
Ohja naar gehuil van je baby (filmpje) of je tepels eerst hard masseren heb ik ook ooit gekregen, maar weet niet zeker of het helpt maar misschien bij jou wel :)
 
Succes! & geloof! 
 
Terug
Bovenaan