Kolven

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Ik geef borstvoeding uit de fles door omstandigheden (stress, rampzalige nachten..) Alleen bij het afkolven kom ik maximaal op 50ml per borst. Zoonlief drinkt echter 80/100ml per voeding. </p><p> </p><p>Ik krijg zo dus geen voorraad opgebouwd en ik vind het lastig om te beslissen wanneer het juiste moment is om te kolven. Tussen twee voedingen door, of juist vlak voor de voeding? </p><p>Ik doe 1x per dag aan clusterkolven maar zelfs dan kom ik op max 110ml uit. Ook niet echt geschikt om voorraad op te bouwen dus. Ik heb eerder gekolfd en ben toen weer overgegaan op echt vanuit de borst voeden, en toen kreeg ik makkelijk 100ml per borst bij clusterkolven en soms zelfs bij gewoon kolven. Nadat ik dus weer echt borstvoeding ben gaan geven en nu dus opnieuw kolven is het een stuk minder.</p><p> </p><p>Hebben jullie tips om de productie opnieuw op te schroeven? Ik vind het zo gek dat het met kolven opeens zo moeizaan gaat. Echt borstvoeding geven is helaas geen optie meer vanwege de stress en omdat hij hier onrustig van word. En als de hoeveelheid niet meer word we nu al een flesje kunstvoeding moeten gaan geven en ik daar eigenlijk geen voorstander van ben..</p><p> </p><p>Zoonlief is 5 weken oud komende woensdag.</p>
 
Hoi,
Ik zou als ik jou was contact opnemen met La Leche.
Je krijgt dan een deskundige aan de telefoon die het allemaal precies weet en je heel graag wilt helpen.

Misschien krijg je hier verschillende dingen te horen en weet je het dan niet meer. Wat natuurlijk allemaal goed bedoeld is maar daar heb je ook een deskundige :)
Succes!
 
Ik zou een lactatiekundige inschakelen. Die kan zowel met je kijken waardoor de problemen met het drinken uit de borst komen (als je dat nog wil) en je helpen om goed te kolven. 
Misschien is de kolf die je gebruikt niet geschikt voor jou, of passen de schilden niet goed (meer). Ook stress kan zorgen voor minder opbrengst. Hoe meer zorgen jij je maakt of je voldoende kolft, hoe minder je zult kolven. 
Hoe vaak kolf je nu? Bij een leeftijd van 5 weken moet je zeker wel 8-10x per dag kolven en het liefst 's nachts ook om je productie op peil te houden. 
Houdt het clusterkolven nog een tijdje vol, je lichaam heeft misschien nog even tijd nodig om het signaal te krijgen dat er meer voeding nodig is.
Hier kun je een lactatiekundige bij jou in de buurt vinden. Vaak wordt dit vergoed door je aanvullende zorgverzekering.
 
80-100ml is echt te veel voor 5 weken. Raadpleeg een lactatiekundige zodat zij jouw verder kan helpen. Volgens mij is je productie prima maar om deze te verhogen raad ik je aan om veel aan te leggen en geen flesje te geven. Verder kan de website van LLL je ook verder helpen
 
Terug
Bovenaan