Hoi,
Mijn kleine man is morgen 4 weken oud, en ik kolf vanaf dag één en hij krijgt het via de fles.
Dit omdat hij aan de borst niet wilde drinken, twee keer lactatie deskundige langsgeweest, maar mocht niet baten.
Ik heb de eerste week denk ik wel echt om de drie uur gekolfd, om de productie goed op gang te krijgen. Daarna kon ik er steeds wat meer tijd tussen laten. Nu kan ik om de 5 uur kolven en dan savonds rond 00:00 de laatste keer en dan rond 07:00 weer. Dit gaat allemaal prima. Ik heb altijd wel 2 á 3 voedingen op voorraad in de koelkast en weet inderdaad precies wat hij binnen krijgt. Dit geeft mij erg veel rust. Om mij heen zie ik vaak dat baby's erg veel huilen of veel aangelegd moeten worden met borstvoeding, wij hebben dit helemaal niet. Hij komt gewoon netjes om de 3 á 4 uur voor een voeding. Ik vind het om eerlijk te zijn ideaal en heb ook niet het idee dat ik meer tijd kwijt ben dan wanneer ik hem aan de borst zou leggen. Dan ben je namelijk ook al gauw 30/40 minuten bezig met voeden. Dit ben ik nu kwijt aan flesje geven + kolven. En snachts hoef ik alleen een flesje te geven waardoor we eigenlijk binnen 20 minuutjes weer lekker slapen.