Kolven

<p>Hoi!</p><p>Even een vraagje, ik ben weer aan het werk en kolf de voedingen af. Nu drinkt ze op de opvang meer per voeding dan ik afkolf. Ze drinkt vanaf de geboorte maar 1 borst. Dus ik kolf ook maar 1 borst. Zou ik dan toch 2 borsten moeten kolven?</p><p>Bedankt alvast,</p><p>Groetjes, Iris</p>
 
Ja als de vraag groter is lijkt dat wel slim. Of kunstvoeding etbij gaan doen. Ik heb nooit gehoord dat iemand maar 1 borst deed, dus ik weet niet of je ineens 2 kan doen, maar vraag en aanbod kan je afstemmen..
 
Veel vrouwen moeten vaker kolven om voldoende voedingen bij elkaar te krijgen. Een kolf is toch wat minder effectief dan je kindje. Dus bijvoorbeeld 4x kolven voor 3 voedingen. 

Als je nu maar 1 borst kolft en daarmee niet genoeg kolft, kun je zeker de 2e borst ook gaan kolven. Als jij maar kolft wat je kindje drinkt dan blijven vraag en aanbod in balans. 
Als het echt veel moeite kost om te kolven wat je kindje drinkt, kun je ook kijken of je kindje niet te grote flessen drinkt. Vaak wordt qua hoeveelheid toch een beetje uitgegaan van kunstvoeding, en dat is bij borstvoeding vaak teveel. Je kunt dan kijken of therapeutisch voeden je kindje helpt om met minder voeding tevreden te zijn (even googelen op therapeutisch flesvoeden dan vind je tips). 
 
Ik moest ook vaak vaker kolven dan mijn zoontje dronk. Mijn borsten vinden die kolf gewoon niet zo fijn drinken als mijn zoon denk ik.
Vaak merk ik trouwens ook dat mijn zoontje behoorlijk moe is na een dag lang spelen als hij terugkomt van de opvang, en dan bij thuiskomst mijn borsten niet echt leegdrinkt. Als hij dan halverwege aan de borst in slaap valt, kan ik ook vaak nog een keertje extra kolven, om het gebrek aan melk voor overdag een beetje op te vangen. Misschien heb jij ook zo'n moment?

 
Terug
Bovenaan