Kolven

Ik ben opzoek naar een fijne Borstkolf en fijne tips voor wanneer ik het beste kan kolven? Ik moet namelijk over een paar weken weer werken en wil doorgaan met de borstvoeding.

 
Voor de eerste voeding, 's ochtends vroeg heb je nog ruim voldoende en houdt je genoeg over om de baby te voeden.
De baby krijgt de restanten veel vakkundiger uit je borst dan de kolf ooit zou kunnen, maar heeft hij toch te weinig kan je altijd de afgekolfde melkt alsnog aanbieden.
Tijdens het werk op dezelfde tijdstippen als je normaal de voeding zou aanbieden. Je lichaam is gewend op dat tijdstip melk te leveren, dus dan komt er in principe het meest uit.
 
 
Er zijn heel veel fijne kolven, de vraag is alleen wat je wil/hoe vaak je hem nodig hebt. Werk je fulltime of bijv 3x een ochtend? Heb je normaal gesproken meer dan genoeg voeding of eerder beetje krapjes? Dat kan allemaal invloed hebben op welke kolf het beste bij je past.
Ik heb een en Avent handkolf. Een van de goedkoopsten die er is. Voor mij werkt dit prima, omdat ik nooit hele dagen van huis ben en melk in overvloed heb. Een kleine kolf die je makkelijk even in je tas gooit. Maar voor anderen werkt dit niet goed.. 
 
Terug
Bovenaan