Bedankt voor jullie reacties ! Om op jullie vragen te reageren.. mijn dochtertje is nu 12 weken.Ik heb bij het live aanleggen zowel de wijkzuster als mijn moeder (kraamverpleegkundige) mee laten kijken, en daar lag het probleem niet. Er waren geen kloven, of een rare vorm tepel of iets dergelijks. Het tepelhoedje was een tijdelijke oplossing, want daar begon ze steeds slechter aan te drinken, bleef hongerig en wilde elke 2 uur weer 3 kwartier drinken (sabbelen). Ze kwam daardoor niet zo goed aan haar slaapjes toe, met daardoor een moe meissie. Ze ging steeds meer drinken omdat ze als een gek aan het groeien is (gelukkig), dus ook het kolven was op een gegeven moment niet genoeg meer. Na zelf regeldagen ingelast te hebben, produceerde de rechter borst wel iets meer, maar nog steeds niet voldoende. Ik heb afgelopen vrijdag een half uur gebeld met een dame van La Leche League, en die kwam tot 1 oplossing..ik moest weer gewoon gaan voeden, en waarschijnlijk zou spruw de oorzaak zijn van de pijn. Dus ik met dochterlief naar de huisarts getogen, maar het was geen spruw. Heb nu dit hele weekend lopen malen wat te doen..en toch besloten de borstvoeding te gaan afbouwen. Het de hele dag kolven, en voeding sprokkelen om mijn meisje te voeden begon behalve een dagtaak ook een obsessie te worden. Terwijl borstvoeding geven juist fijn hoort te zijn, en ik zeer gemotiveerd was om mijn kindje eens even een half jaar of langer aan de borst te voeden.
Ik kijk nu of het mogelijk is om haar bijvoorbeeld alleen de ochtendvoeding aan de borst te geven, maar hoe dat zal gaan moet ik afwachten. Het voelt in elk geval als een opluchting dat dit gedoe maar eens klaar is. Mocht ik ooit nog een tweede kindje krijgen, dan ga ik het zeker weer gewoon proberen, al is het alleen maar om je kindje een goede start mee te geven.
Bedankt voor het meedenken !!
Groetjes, Francien.