Kolven

Ik las het stukje over de Avent borstkolf, maar toen vroeg ik mij het volgende af: hoe plan je het kolven in, tussen de voedingen door?
Schrap je één voeding en kolf je die (zodat je het kunt invriezen ofzo) of kolf je na elke voeding de resterende melk uit je borsten?

 
Hoi,
Je kunt het kolven plannen zoals je het zelf fijn vindt. Je kunt tijdens het voeden, de andere borst leegkolven, je kunt tussen twee voedingen door uit allebei de borsten kolven of de borst die je bij de vorige voeding gegeven hebt of na een voeding de borst leegkolven. Het is maar wat je zelf fijn vind.
Ik kolf tussen twee voedingen door de borst die ik al gegeven heb helemaal leeg en nog een beetje uit de andere. Dat doe ik twee keer per dag, zodat ik dat bij elkaar kan doen en kan invriezen, dat is bij mij dan genoeg voor een voeding.
Heel veel succes ermee!
 
Ik heb me hier ook zorgen over gemaakt maar toen ik er eenmaal een keer mee begon bleek het vanzelf te gaan. Ik had 's morgens vroeg de meeste melk dus kolfde rond dat tijdstip een borst en de andere gaf ik dan aan mijn zoon.
Mijn zus deed het altijd 's nachts; wel vermoeiend maar dan is het wel lekker rustig in huis en wordt je niet afgeleid. Zorg dat je veel drinkt op een dag; zodra je dat niet doet gaat het kolven moeizamer heb ik gemerkt.
 
Terug
Bovenaan