kolven

misschien een domme vraag maar hoe vaak mag je per dag kolven en hoe lang ik ben net twee weken moeder ze hebben me alles wel uitgelegt maar is allemaal een beetje langs me heen gegaan een beetje last van vergeetachtigheid hormonen he hihihi
maar alvast bedankt voor jullie reacties groetjes
 
hoi alice,

wat ik zelf deed was na iedere voeding kolven. Zo kon ik een voorraad opbouwen en dat was wat ik wilde. In het begin duurde het ff voor ik ook echt wat kon sparen maar was al blij met 20cc. Je kan ook tussen iedere voeding door kolven dat doe ik als ik ongesteld ben dan is de productie minder en dan krijgt mara de borst en 2 uur later kolf ik weer.

Als de nacht voeding weg valt kan je die ook kolven dat doe ik soms ook als ik wakker word ff 10 minuten kolven en dan heb ik weer wat extra.

Dus je ziet het het maakt niet uit als je het maar langzaam opbouwt en niet meteen lang kolft. En kolf altijd zonder pijn.

Groetjes joyce mama van Mara als je nog wat wilt weten hoor ik het wel
 
Hoi Alice,

Ik ben sinds 6 wkn moeder en kolf ook al vanaf het begin. Mij werd aangeraden om in het begin ( ongeveer eerste 2 wkn)niet langer dan 10 min. te kolven en zo ongeveer om de 3 uur. Later zal je zelf aanvoelen wanneer je moet kolven, je borsten worden dan erg gespannen. De ene keer zit er bij mij 3 uur tussen en de andere keer wel 5 uur, hangt er ook vanaf hoeveel de kleine ook nog eens gedronken heeft...maar zorg inderdaad dat het geen zeer gaat doen, kijk dan ook of je de "trechtertjes" wel recht op je borsten hebt gezet of dat de stand op max. staat dan gaat het sneller maar in het begin geen aanrader omdat je gewoon nog ff moet wennen..
suc6

gr.
saskia
 
Je hoeft op zich niet te kolven hoor. Ik ben er zelf na een week of 6 mee begonnen, omdat ik met 5 maanden weer aan het werk moest. Zo kon mijn dochter alvast wennen aan de fles en bouwde ik een klein voorraadje op.

Als je je kind wilt wennen aan de fles, kun je het beste tussen 4-8 weken beginnen met oefenen (als ze het borstdrinken goed onder de knie heeft). Ik oefende om de paar dagen met heel kleine beetjes (20-30 cc).

Er zit trouwens geen maximum aan het aantal keren dat je kan kolven. Als er geen melk meer uitkomt, heeft het niet zo veel zin door te gaan en kun je het beste stoppen. En kolven hoort geen pijn te doen! Dan kun je de kolf inderdaad beter wat lager zetten.

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan