kolven

Hallo,
Ik heb even een vraagje over de neusspray. Helpt de neusspray ook om meer te kolven, of is die alleen voor als je totaal geen toeschietreflex hebt? Ik heb nl wel toeschietreflex, maar kan gewoon niet genoeg kolven voor een volledige voeding. Hebben jullie nog tips?
Groetjes,
Maggy
 
hoi Maggy,

De neusspray is alleen om het toeschietreflex te doen komen.

Ik kolfde zonder de spray 30 of 40 cc nu 120cc per keer. Maar ook dit is niet genoeg voor een voeding.
Helaas kan je daar niet aan doen met kolven heb ik nog nooit een hele voeding bij elkaar gekregen. Ik kolfde dan 1x s nachts om het recht te trekken.

Nu drinkt ze geen voeding om 23.00 dus die kolf ik dan af dat doe ik iedere avond zo hoef ik niet s nachts meer te kolven.

Wat je nog kan proberen is ipv 2x kolven 4x wat korter kolven misschien helpt dat.

succes joyce mama van Mara 6 en een halve maand
 
hoi Maggy,

Wat ik doe is 's ochtends 1 borst geven en de andere kolven, dan kolf ik ongeveer 150 cc extra.

Succes,

Ingrid, moeder van Roos, 3 maanden
 
Hoi Maggy,

De neusspray had bij mij eerlijk gezegd weinig effect.
Wat wel hielp om mijn productie te verhogen was domperidon. Eigenlijk een middel tegen misselijkheid, maar het heeft als bijwerking dat je melkproductie flink stijgt. Zie www.borstvoeding.com.

Ik nam dit middel op aanraden van mijn lactatiekundige. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er na een paar weken weer mee ben gestopt. Het is toch een onnatuurlijk middel en de effecten zijn volgens mij onvoldoende onderzocht. Maar misschien is het wel wat voor jou. Veel lactatiekundigen zijn er enthousiast over.

Succes,
Mireille
 
Terug
Bovenaan