kolven

Hallo allemaal. Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is nu 3 weken oud en sinds een paar dagen probeer ik af te kolevn om hem ook eens een flesje te kunnen geven. Dit is helaas niet zo'n succes. met heel veel moeite krijg ik er 80ml uit (probeer eens op een dag). dit lijkt me nogal weinig. weet iemand hoeveel normaal is om in bijv een half uur af te kolven en hoeveel ik hem dan moet geven om een borstvoeding te vervangen? Alvast bedankt.
Groetjes, sanne
 
Hoi Sanne
Probeer wat vaker tussen de voedingen in even te kolven, dan maak je wel meer voeding aan , maar als je steeds tussen de voedigen door kolft en wisselende tijden dan lukt het op een gegeven moment echt beter.
En de een heeft sneller en meer voeding dan de ander, geef het even de tijd.
Succes groetjes
 
Ik begon met ong. 60 cc toen mijn dichtertje 4 weken was, die dronk ze niet eens helemaal leeg. Het is per kind verschillend. Gewoon een keer de fles geven en dan kijken wat er over blijft. Gaat heel de fles leeg, dan de volgende keer 100cc geven (2 gekolfde voedingen bij elkaar, je mag mengen als ze allebei op dezelfde temperatuur zijn). Gewoon blijven afkolven, wordt vanzelf meer, in de ochtend is het bij mij het meest.
Carla.
 
hoi sanne,

Kolven is een techniek die je moet leren. En het is heel anders dan een drinkende baby aan de borst. Jij maar ook je lichaam moet er aan wennen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik jaloers ben op 80cc. Ik kolfde maar 20 of 30 cc.

Maar echt na het oefenen en zoveel mogelijk kolven lukt het wel hoor. Zeker als er straks meer regelmaat in gaat zitten van de voeidingen weet je makkelijker wanneer je het beste kan kolven.

Ik kolfe ook nog na iedere voeding de borsten leeg (of als je maar 1borst per keer geeft de andere borst) Dat leverde toch ook weer een aantal cctjes op.


Succes.
groetjes joyce mama van Mara
 
Er schijnt een neusspray te zijn die een toeschiet reflex produceerd.Informatie hierover heb ik zelf ook niet. Ben zelf ook op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben. Succes ermee. Ik ben zelf een moeder van vier prachtige kinderen en heb mijn eerste die kinderen 9 11 en 13 maanden zelf gevoedt . Ik hoop niet dat je onzeker wordt als het kolven niet helemaal lukt. Wees relaxd en geef het de tijd. Nog even dit.. Na ongeveer 12 weken word het voeden stukken gemakkelijker en juist dan zijn al veel moeders gestopt met zelf geven. Ik hoop dat je er nog lang van kan genieten.



 
Probeer voor het kolven warme doeken op de borsten te leggen en als je beide borsten kolft dan maak je ook meer aan. Er zijn ook schema`s hiervoor b.v 1e borst 7 a 10 minuten de 2e borst idem dan de 1e borst 5 a 7 minuten en de 2e ook hetzelfde Klink een beetje gek maar tussendoor even met de borsten schudden en dan ga je verder met de 1e borst nog 2 a 3 min en de 2e borst hetzelfde de produktie loopt dan vanzelf op en 80 cc is lang zo gek nog niet hoor je kindje mag trouwens net zoveel drinken totdat hij ervanzelf mee ophoudt.
Succes ermee en vooral ontspaanen blijven
 
Hoi Pulien,

De neusspray heet syntocinon. Bij je huisarts kan je een recept vragen en dan kan je het bij de apotheek halen. Niet alle apotheken hebben het op voorraad omdat het niet heel erg vaak gebruikt word schijnt.

Ik vind het heel goed werken hoor. Spray zet alles klaar en dan voel ik het al toeschieten. Kolf er op en hup meteen resultaat.

Succes er mee

groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan