Kolven

Hoi allemaal,
ik heb afgelopen week gemerkt dat ik steeds minder kon afkolven, dus ik heb vrijdag elke 2 uur gekolft en dat wil ik deze weekend blijven doen. Nu ben ik vandaag ongesteld geworden. Tenminste dat denk ik.
Nu is mijn vraag, is de productie minder geworden omdat ik ongessteld ben geworden, of ben ik ongesteld geworden omdat er zo weinig melk is "geproduceerd".
Ik hoop dat om de 2 uur kolven gaat helpen, want mijn dochtertje is pas 3 maanden en ik wil toch minstens 6 maanden borstvoeding geven.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
 
zelf had ik volgens mij ook minder melk als ik ongesteld was. Andersom niet want ik gaf nog volop borstvoeding toen ik met 8 weken weer ongesteld werd. misschien nog een tip ik legde ons "vlammetje" aan de ene kant aan en kolfde de andere borst gelijk af met een handpomp van avent die met een hand makkelijk in gebruik is. Door het toeschietreflex had ik altijd zo een flesje vol.
 
Hoi,

Je productie is minder omdat je ongesteld bent geworden.

Ik werd na 6 weken al weer ongesteld en iedere maand heb ik rond die tijd minder melk en is ons meisje onrustig.

Als het kan kan je haar het beste zo vaak mogelijk zelf aan leggen. Maar kolf je omdat ze de borst niet pakt dan idd zo veel mogelijk kolven. Na een paar dagen komt het weer helemaal op gang. Het kan ook zijn dat je dochtertje minder drinkt omdat de smaak/samen stelling van de bv in deze periode anders is.

Ik geef nu een jaar bv dus maak je geen zorgen hoor meid.

Groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan