Kolven

Hai,

Ik wilde graag weten of er nog meer meiden zijn die kolven en hoeveel ze hun baby dan geven. Ik doe het om en om want soms pakt hij de borst niet en als ik kolf geef ik hem 120 cc. Dat krijgt hij met gemak op en heb het idee dat hij aan de borst veel minder drinkt.

Gr. Kim
 
Hoi Kim

Hoe oud is je kindje nu dan? Enig idee waarom hij de borst niet goed pakt?
meestal drinken ze effectiever dan dat jij kan kolven. Voedt je op schema of op verzoek? merk je dat hij er langer over doet om de voeding uit de fles te verwerken dan wanneer je de borst geeft?

Mijn dochter krijgt bij de oppas de fles, en dat is ongeveer 150 ml. Maar ze neemt op een dag nog steeds (met 6 maanden) 8 voedingen tot zich.

Groetjes
 
Hoi Joosje,

Die kleine is morgen 2 weken. Heb echt het gevoel dat hij in slaap valt van het zuigen maar dat hij helemaal niet zoveel binnen krijgt. Hij huilt voor de rest niet of zo.
Maar als ik hem een flesje geef van 120ml dan heeft hij het binnen 10 min. op.
Ik zit wel aan de 8 voedingen per dag maar wat hij precies binnen krijgt als ik hem borstvoeding geef dat weet ik niet.

Gr.Kim
 
Hallo,

Heeft je kindje vanaf het begin al zo gedronken? Het is namelijk zo dat het ongeveer 4 a 5 weken duurt voordat het kind goed kan drinken. Meestal wordt er ook geadviseerd na 5 weken met een flesje te beginnen.

Misschien dat je begeleiding kan krijgen met het aanleggen. Het is voor zo'n baby ook moeilijk. Baby moet ook leren hoe te moeten drinken. Het drinken uit een flesje vergt een andere techniek dan borst.

Zie ook de site borstvoeding.nl. Daar kan je ook met je probleem terecht en er zijn vrijwilligers die je misschien kunnen helpen.

Succes
 
Hoi Kim,
Ik kan mij je verhaal nog herinneren en wat goed dat je hebt doorgezet!
Het is zo dat je baby aan de borst heel effectief kan drinken. Hij kan dus in een korte tijd veel voeding naar binnen krijgen.
Voor twee weken is 120 cc heel netjes! Als je zoontje na de borst verzadigd eruit ziet en het duurt een aantal uur voordat hij komt, is er niets aan de hand. Hij drinkt dan voldoende.
Ik herken je twijfel heel goed en maakte me in het begin ook zorgen of mijn zoontje wel genoeg dronk. Maar hij groeide als kool en dat is toch de beste indicatie! Dus als hij tevreden is, goed groeit en goed plast is er niets aan de hand en gaat het prima!
Blijf proberen aan te leggen en dan komt het allemaal goed!
 
Terug
Bovenaan