kolven

hoi allemaal,

wie kan mij helpen: hoe zit dat nu met kolven. 1.Wat is de beste tijd om te kolven?
2. als je weer moet werken en je kolft daar, kolf je dan beide borsten in 1x? 3. welke voeding mag bijelkaar. als ik vandaag om 11.00 heb gekolfd en morgen om 14.00 nog een keer, mag ik dat dan, als ik weer moet werken ontdooien en bijelkaar in doen of moet het perse van dezelfde dag zijn?? wie o wie?!
groet jo

hoi hoi,

Er zijn bergen met websites waar je alles kunt lezen, geschreven door deskundigen Hier maar effe de mening van een andere nieuwe moeder. Mirne is nu 14 weken maar ik kolf al sinds week 1. De melk stroomt zo makkelijk dat ik echt met stuwing zit als Mirne ineens besluit om een uurtje langer te slapen. Toen ze begon met de nacht doorslapen heb ik ook nog dagen 's nachts in mijn eentje zitten kolven terwijl zij lekker sliep.
Ik had dus al een voorraad in de vriezer liggen voor ze voor het eerst naar oppas ging. Ik kolf nu gewoon af als ze weg is, als zij uit de fles drinkt maak ik een nieuwe voorraad. Als je nog een voorraad moet opbouwen zou ik van beide borsten wat melk kolven voor je jouw baby gaat voeden. Baby's zijn veel professionelere zuigers dan zo'n kolf, die trekken er meer uit. Dus kolven nadat de baby gedronken heeft wordt vast niets.

Ik gebruik als ik veel gekolft heb van die ijsklontjeszakejs, die zijn met 180ml ongeveer halfvol. Dichtbinden en huppa in de vriezer. Als het minder is doe ik het in zo'n ijsblokjes vorm. De volgende keer giet ik dan gewoon wat andere vakjes vol.Ik geloof dat het niet goed is om verse warme melk bij gekoelde of bevroren te gooien. Gewoon apart invriezen lijkt me beter.

Je mag zeker wel het resultaat van 2 verschillende kolfbeurten bij elkaar doen hoor! Melk is melk! Ik doe het harstikke vaak want Mirne drinkt nooit precies wat ik gekolft heb... ik voeg soms wel van 3x bij elkaar!

Sterkte!
Barbara

Hoi barbera
bedankt voor je uitgebriede advies.
ik heb nu al een paar keer gekolfd en dan met name 's avonds omdat ze dan nog wel eens een blokje door wil slapen. Maar als ik jouw verhaal goed begrijp, kan ik gewoon melk van vandaag en gister in het flesjke bij elkaar in doen? mooi, want dat scheelt!!
ik ga ervoor en hoop op een fikse toestroom. heb nu steeds maar kleine beetjes als ik om de 3 uurtjes kolf, misschien als ik vaker kolf op een dag dat het dasn ook meer toeschiet!!
in ieder geval bedankt!! ideaal zo'n forum waar je je vragen op kunt stellen!!

groet jo

Terug
Bovenaan