kolven

ikben weer begonnen met kolven... wat een vetrouwd, maar stom ggevoel isd dat weer. ik heb toch een beetje een haat-liefde verhoiding met dat ding, haha. zijn er meer die al kolven?

greet

toevallig vanmorgen voor het eerst, behalve de 3e dag om de ergste stuwing weg te kolven toen.
Ik werd er niet enthousiast van, 1,5 uur na de ochtendvoeding had ik 75cc gekolfd, ik moet 20 juni weer werken, dus heb nog even om voorraad aan te leggen gelukkig.
Maar wat een gehannes weer, ik voed liever echt, ook al lig ik dan haast een uur met haar, want ons dametje neemt erg haar tijd en pauzes.

hier nog een kolvster!!! hahah

mn meissie is dik 3mnd..
en kolf sinds een tijdje... de grootste  gedeelte krijgt ze bv en savonds 1kv vooral dan kolf ik,en ja ook op het werk nu...
sta soms echt   verbaasd hoe het er met 10 stralen uit kan stromen.. haha

bij mij ist erg verschillend...ene x haal ik 40cc eruit ander x 120 (beide borsten)
maar merk wel hoe drukker ik het heb hoe minder melk eruit komt...

maar ik voed ook liever echt.. veel leuker.. en ook ik ben een uur bezig dan...

xxx

hoi,
hier ook een kolver. Ik kolf nu alweer week of 8: eerst met avent handkolf en sinds week of 5 met dubbele elektridche kolf van ameda ( van een nicht die uit de baby's is gekregen, want die dingen zijn superduur!)
Ik vind het maar 1 doel dienen en dat is zorgen dat jaap kan eten als ik er niet ben. Je bent net een melkkoe aan dat ding. Maar ja, het gaat gelukkig erg goed, jaap is bijna 15 weken en er zit nog meer dan voldoende in voor hem. Op naar het half jaar, daarna zie ik wel verder.
Kolf ze, groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

ik bof geloof ik als ik de tijden lees die   jullie voor t kolven nodig hebben: in ca20min ben ik klaar, heb dan ca 150-200cc in totaal. Wel handig, want als t druk is op t werk, kan ik niet lang wegblijven, ook al heb je wel recht op 2u per dag. (werk als ic-verpleegkundige )
mira

Is dat echt zo? Die 2 uur per dag bedoel ik. Ik dacht dat het 25% van je werktijd per dag was. Ik werk namelijk ook een halve dag, dan zal ik denk ik recht hebben op 1 uur. De andere dagen die ik volledig werk zal ik wel 2 uur krijgen. Of niet?
Ik moet over 3 weken weer aan het werk, zal dan ook wel weer moeten kolven. Heb ik eigenlijk ook altijd een hekel aan gehad, maar het is voor het goede doel

Kolven... na een de eerste 3 weken bv bleek de enige mogelijkheid voor mij om bv te blijven geven: 100% kolven. Met een peuter die al rond rent en het feit dat ik toch zeker 8 keer per dag een half uur of meer moest kolven om voldoende bv te verzamelen, ben ik overgestapt op flesvoeding. Bij de eerste heb ik tot een week of 7, 8 alles afgekolfd. Nu heb ik het nog geen week volgehouden en heeft de jongste dus maar 3, 5 week echt bv gehad.

Beide keren ben ik wel met verdriet gestopt, want het liefst geef ik gewoon bv, live, en kolven alleen als je zelf aan het werk moet. Het zat er helaas weer niet in.

de haat/liefde relatie met de kolf herken ik wel.

groetjes dionne/vis78

Ruth, die 2 uur per dag geldt inderdaad voor een "normale"werkdag van 8 uur, je mag 25% van je werktijd aan voeden of kolven besteden, dus in geval van 4 uur mag je 1 uur kolven, dat zijn toch mooi 2 kolfsessies als het moet!

Terug
Bovenaan