Kolven.....

Hallo meiden,

Even een vraagje aan degenen die op het werk kolven; ik ben nu weer sinds 4 weken aan het werk en ineens krijg ik geen toeschietreflex meer als ik aan het kolven ben op mijn werk.

Hebben jullie dit ook, zoja is dit tijdelijk? Ik begin aardig door mijn voorraad heen te gaan en ik wil nog wel 2 maanden borstvoeding geven. Helaas werk ik niet in de buurt van de creche dus ik kan er niet naar toe.

Hebben jullie tips om het toeschietrflex weer op gang te brengen voordat straks mijn melkproduktie ook achteruit gaat....

Er is een Oxytocine neusspray die je via de huisart kan krijgen, deze spuit je in je neus voor het kolven en als het goed is krijg je dan wel weer een toeschietreflex!
Verder zeggen ze dat het helpt om naar een foto van je kindje te kijken als je kolft!
Ik hoop dat je productie weer goed op gang komt, ik zou zeggen niet opgeven meid!

Liefs L81

Hoi,

Ik heb ook een tijdje die neusspray van de huisarts gebruikt. Dat hielp wel redelijk. Ik kolf ook op mn werk en neem dan altijd mijn mobiel mee, daar staan een aantal foto's van Sofie op en dat werkt op zich wel.
Ik moet wel zeggen dat ik het erg moeilijk vind, ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag. Dus als ik vrijdag op mijn werk kom, dan ligt het werk van woensdag en donderdag er nog. Ik doe mn best om dit af te krijgen, maar dit hoeft niet perse. Maar als ik dan ga zitten om te kolven ben ik toch nog teveel met het werk bezig........maar we blijven doorgaan zolang het gaat. Ik kolf nu in twee keer 1 voeding. Ze krijgt dan, als ik er niet ben, 1x bv uit fles en 1x kunstvoeding.
Succes!

Groetjes Marije

hoi,

bij mij helpt een foto niet zo goed bij het kolven. wat beter helpt is een doekje of truitje dat naar mijn zoontje ruikt; goed diep inademen en dan komt er een goed toeschietreflex....

het valt wel tegen he dat kolven?? ik vind de opbrengst altijd zo tegenvallen (moet echt drie keer kolven om een flesje vol te krijgen)

groetjes, saskia

Wat naast de eerder genoemde dingen ook te proberen valt is de beweging van gehaktballetjes draaien over je tepels te doen. Verder kan je een warmte kompres meenemen.

En, hoe moeilijk het ook is, probeer niet te denken aan het tsr. Je legt dan teveel druk op jezelf en dat houd tegen.

Wat je kan doen om niet vervroegd te hoeven stoppen/ aan te vullen met kunstvoeding is na de ochtendvoeding nakolven (of als je maar 1 borst geeft je andere leegkolven) Als je dit natuurlijk al niet doet

Succes ermee!

Groetjes Anja
mv

Ik hoef niet perse te kolven omdat ik nog niet aan het werk ben, maar misschien hebben jullie wel nog goede tips om mijn kleintje aan de fles te krijgen. Wat hebben we al geprobeerd? Verschillende flessen, speen in mijn bh, afleiden, papa laten geven, verse melk ipv diepvries... Hoe krijg je die leuke dingetjes onderaan met leeftijd en hoelang je al voedt?

Terug
Bovenaan