Kolven

Hallo maart moeders

Hebben jullie al ervaring met afkolven, ik ben een beetje begonnen, maar weet niet echt wat nou het juiste moment is...., na de voeding, of tussen voedingen in ( Ime komt vaak al binnen de drie uur, als het niet eerder is) Tussen de voedingen in,ben ik bang dat het ten koste gaat van de voeding??!
Ik heb het nu een paar keer gedaan en dan na de voeding maar er kwam maar 10cc pffff wordt er een beetje onrustig van.

Zou graag ervaringen van anderen willen horen.

Groetjes Tineke

Ik doe het na de ochtendvoeding. Ik ben drie weken terug begonnen en haalde er toen 15 ml uit ofzo en nu tussen de 80 en 140. Mijn tip is gewoon volhouden. Dan gaat je lichaam zich erop aanpassen. Op zich kan tussen de voedingen in ook. Ik heb gelezen dat je borsten na een half uur alweer melk voor een voeding bevatten. Je baby kan dan alweer drinken, als je kolft haal je er minder uit dan de baby zou doen. Maar goed als je het dagelijks op een vast tijdstip doet, past je lichaam zich aan.
Succes in ieder geval

Hoi hoi,
Op het CB zeiden ze tegen mij doe het in de ochtend dan heb je de meeste voeding. Bij mij klopt dat ook wel maar dat is niet bij iedereen zo. Je moet het doen op een moment dat je rust hebt. En idd ik haalde er de eerste paar keren niets of hooguit 20 cc uit. Je kan het in principe ook meteen na een voeding doen en dan de borst afkolven waar je kindje het laatste uit gedronken heeft (die waar hij het toetje vandaan haalt zeg maar ) En vooral volhouden! Oefening baart kunst je moet ook een houding vinden waarin je prettig zit enzo. (  ik heb nogal zware borsten (ben van cup D naar H gegaan in de zwangerschap en dat is nu nog zo!) hierdoor moet ik wat voorovergebogen zitten en de kolf tussen mijn benen houden dan komt de meeste melk vrij) oh ja en niet te hard met de kolf tegen je borst aandrukken dan druk je de melkkanaaltjes dicht dan komt er ook niets weet ik uit ervaring

Succes! Macka

Terug
Bovenaan