Kolven

Roosmarijn is bijna 3 weken en ik wil graag met ongeveer 5 weken gaan kolven om haar aan de fles te laten wennen. En om pappa ook eens de kans te geven om te voeden. Ik heb alleen geen idee welke kolf ik zou moeten aanschaffen. Wie kan me een tip geven?

Liefs,

Hoi!

Je zou hier eens naar kunnen kijken:

http://www.medela.nl/BENELUX/breastfeeding/products/breastpumpoverview.php

Mij adviseren ze de pump in style maar ik heb nog de mini electric plus. Ik werk vier dagen en dan kolf ik drie keer op een dag. Dat ga ik nu al voor de vierde bostvoedingsperiode doen. Het apparaat gaat dus langer mee dan 1 periode. Als de motor ooit vervangen moet worden ben ik nog goedkoper dan de pump in style.

Succes met uitzoeken.

Groetjes,

Mo

Hoi!

Je zou hier eens naar kunnen kijken:

http://www.medela.nl/BENELUX/breastfeeding/products/breastpumpoverview.php

Mij adviseren ze de pump in style maar ik heb nog de mini electric plus. Ik werk vier dagen en dan kolf ik drie keer op een dag. Dat ga ik nu al voor de vierde bostvoedingsperiode doen. Het apparaat gaat dus langer mee dan 1 periode. Als de motor ooit vervangen moet worden ben ik nog goedkoper dan de pump in style.

Succes met uitzoeken.

Groetjes,

Mo

Als het alleen om zo nu en dan een flesje te geven is zou ik gewoon een handkolf doen van Avent ofzo.
Maar als je straks ook wilt kolven als je aan het werk bent zou ik gaan nadenken over een electrische kolf. Die zijn best prijzig, maar ik weet van Avent dat je gewoon de handkolf kunt kopen van geloof ik 50 euro en dan kun je bij een thuiszorg winkel een electrische kolf huren zodat je eerst kunt proberen (volgens mij 10 euro per week) en anders een electrische kolf kopen. Is wel een investering maar je hebt er ook wat aan.
Het is dus maar net wat je zelf wilt. Hoevaak en vanaf wanneer je wilt kolven. Zou gewoon zelf ff een warenonderzoek gaan doen als je weet wat je wilt.

Succes..

Ik heb mijn elektrische kolf van Medela (mini-electric) op Marktplaats gevonden, heel goedkoop en werkt prima! De opzetstukken en flesjes kun je gemakkelijk bijbestellen zodat dat in ieder geval nieuw is. De kolf zelf heeft me maar 15 euro gekost en dat is altijd nog goedkoper dan huren....

Ik heb de handkolf van Avent. Dit is een geschikte kolf om af en toe te kolven. Maar als je een kolf wilt aanschaffen omdat je straks ook wilt kolven als je aan het werk gaat, zou ik een electrische doen. Want je krijgt er wel een lam handje van ;-)

Ik zou dus niet een tweedehandse doen, vind het toch niet echt hygienisch. Maar goed, das voor iedereen weer anders.

Hoi,

ook ik heb de handkolf van Avent. Voordeel van avent is dat avent brede flesjes heeft. Ik heb de afgekolfde melk altijd in ijsblokzakjes bewaard (handig, je kunt ze per blokje uitnemen en zo vrij precies de hoeveelheid bepalen) en de blokjes passen wel rechtstreeks in een avent fles, maar in veel andere flessen niet.
Je moet inderdaad even goed bedenken hoe je de kolf wilt gaan gebruiken. Ik werk 2 of 3 dagen per week maar eigenlijk pas vanaf september weer (op 3 weken in juli na dan) en hoef dus niet zo heel veel te kolven. Dan kun je prima uit de voeten met een handkolf.

Succes met je keuze en als je nog vragen hebt horen we ze wel.

groetjes Natasja

Ik heb zowel de handkolf van Avent (gebruikt bij mijn eerste kind) , als de electrische voor één kant tegelijk. (tweede kind) Dat beviel me heel goed. Je kunt nl. zelf het 'kolfritme' instellen, en het gaat toch wat makkelijker dan met de hand. En ik heb een melkbewaarsysteem erbij gekocht.

Ik heb wel een tweedehands kolf gekocht.' Het was van iemand die m alleen de eerste week een paar keer had gebruikt, compleet met aankoopbon, en alles was keurig in orde. Gewoon een kwestie van uitkoken! Maar dat is voor ieders eigen gevoel/idee, wat je wilt.

Terug
Bovenaan