Kolven

Hoi meiden

Ik kolf elke melk af, zodat onze man bv krijg. Nu gaat mijn man van het weekend weer werken, en zie er nu al tegen op.
Mijn tempo is nog niet zo snel vanwege de sectio en vraag mij af hoe ik de zorg, troosten, flessen geven moet gaan combineren met de kolfen. Hoe doen jullie dit?
Zei net tegen mijn man, ben de hele dag bezig, en geen moment rust. Als ik even rust heb moet ik kolfen en daar gaat ook een half uur in zitten.

Hoop dat tips te krijgen

x yvonne

Ik kan me dat goed voorstellen! Fulltime kolven kost veel tijd, laat staan als je er alleen voor staat!
Er zijn bh's speciaal voor het kolven, daar hang je je flesjes in en dan heb je in ieder geval je handen vrij.
Verder heb ik zo snel even geen tips

Hoi, wat een klus hè? Bij mij drinkt jari steeds iets beter aan de borst dus dat scheelt wat kolven betreft.
Maar ik probeer het zo min mogelijk te doen. Kolf best veel af per keer. Deed het om de 4 a 5 uur. Als ik niet genoeg had dan kreeg jari kunstvoeding. Die combi ging prima. Hooguit 1 a 2 flessen per dag. Daarbij hebben ik een fijne kolf waarbij je je handen vrij hebt zodat je nog een beetje vrijheid hebt. Dat vind ik een fijn idee. Zo kan ik jari bijvoorbeeld ondertussen de fles geven, computeren en eten.

Mijn man werkt ook alweer een paar dagen. Hey is even je ritme zoeken maar het lukt dan ook best wel. Ik ben een stuk rustiger nu hij weer werkt. Kan lekker mijn eigen gang gaan. Is ook iets voor te zeggen.

Heb je trouwens een voorraadje melk of dat niet? Dat scheelt misschien ook anders.

Succes meid!

Hoi,

Ik heb wel een voorraad melk gelukkig. MAar zie dat de mijn productie afneemt.
Heb nu het advies gekregen dompridon te gaan gebruiken. Hoop dan meer productie te hebben en dan minder te hoeven kolven. Kolf nu a 3 uur 30 min. En de kleine krijgt ook nog a 3 uur voeding. Dus je bent zo een uur bezig met alles. Dat hakt er wel in.

x yvonne

Pfff, das zeker vermoeiend! Ik kolf al 2 maanden fulltime en bij mijn oudste heb ik dit ook 4 maanden gedaan. Probeer eens iets minder vaak te kolven. Kijk dan wat er gebeurt. Neemt de productie af, ga je weer vaker kolven. Ik kolf nu 4 keer per dag en dat is prima te doen. Luuk drinkt inmiddels 5x per dag ('s ochtend 250 cc, 's avonds hooguit 100 en de 3 voedingen tussendoor 180 cc). Succes ermee en als het teveel voor je is, bedenk dan dat kinderen ook groot worden van kunstvoeding. En dat zegt dus iemand die nogal pro borstvoeding is haha.
Liefs Wendy

Terug
Bovenaan