Kolven

Hoi meiden,

Ik heb een vraag want ik heb geen idee hoe dit werkt. De borstvoeding loopt hier heel goed. Maar ik heb binnenkort een cursus en ben dan een hele dag weg. Ik wil natuurlijk dat Aniek gewoon borstvoeding krijgt, maar mijn borsten maken natuurlijk ook gewoon melk aan.
Hoe gaat kolven in zijn werk? Wanneer doe je het? Je zou dus van te voren extra moeten kolven, hoe werkt dat? En als ik een dag weg ben zou ik ook moeten kolven maar hoe vaak?
Hoeveel kolf je per keer en hoe bewaar je het het beste? En hoe maak je het weer klaar?
Dat zijn een heleboel vragen maar ik heb gewoon echt geen idee hoe dit werkt :$

Liefs Imke

Hoe ik het uitgelegd heb gekregen is dat je als je een hele dag weg bent wel op de tijden kolft als dat je normaal bv geeft. En dat doe je per borst ongeveer 10/15 min. Ik heb bij mijn kolf ook een koeltasje om het in te bewaren, anders moet je het daar in de koelkast zetten.

En om alvast een voorraad te krijgen, heb ik een paar keer in de ochtend na de voeding gekolfd dan schijn je de meeste voeding te hebben. Ik heb dat toen in ijsklont zakjes overgegoten en in de vriezer gelegd. Elk klontje is ongeveer 15cc. En als je dit wil gaan gebruiken moet je het een dag van te voren in de koelkasr leggen om het zo rustig mogelijk te ontdooien, dat schijnt het beste te zijn voor de voedingsstoffen.

Volgens mij is het ontdooit maar 24 uur te bewaren en mag je het niet nog een keer invriezen

Ik heb een flessenwarmer om het klaar te maken maar het kan ook au bain marie.

Ohja en in de vriezer kan je het 3 maanden bewaren.

Succes!

Heel erg bedankt voor de informatie!
Hoeveel cc gebruik je meestal als je een flesje klaarmaakt?
Nu ga ik op zoek naar een kolf! Komt toch nog meer bij kijken als je bv geeft dan ik dacht, maar het loopt zo lekker en het is zo fijn om te doen dat ik het voorlopig nog niet opgeef.

Hoi
Kijk eventueel eens op www.borstvoeding.com
Daar staan heel veel tips ook over kolven.
Ook het borstvoedingsforum is een rijke bron aan informatie.
Succes met kolven!

Hoi ik kolf al mijn voedingen en geef dit met de fles.
Ik kolf gemiddeld 30 min. Als mijn borst leeg is ga ik naar de volgende als deze leeg is, dan weer terug naar de ene. Dan komt hij weer op gang. Als je denkt dat hij leeg is kan je de borst masseren tijdens het kolven en dan komt het weer opgang.

Ik zal van te voren gaan proberen met kolven. Dit zou ik doen na de voeding.

Ik vries de voeding niet in in ijsblok zakjes. Vind het onhandig en onze man drinkt 100 cc per keer. Ik doe het in een bakje van avent. Daar doe ik een diepvrieszakje in en daar doe ik dan 100 cc in. Voordeel is je kunt op het zakjte schrijven (dat kan niet op de ijsblokzakjes) en is ook compact in de vriezer.

Opwarmen doe ik met heet water.

Oja vergeet niet te oefenen met de kleine met de fles. Je hebt speciale flessen met spenen die lijken op de borst.

Op deze site heb je richtlijnen hoeveel voeding kinderen bij een bepaald gewicht kunnen hebben. Je kunt dat uitproberen.

Ik heb de lactatiekundige langs gehad. Je zou daar ook advies bij kunnen inwinnen, wordt vaak vergoed door de zorgverzekeraar.

Schrik niet als je denkt o wat weinig. Kinderen drinken veel krachter dan de kolf.

Ik heb de elektrische avent. Maar ik zou eerst even huren als ik jou was. Als het niet lukt, dan heb je een dure gekocht.

Succes

xyvonne

Bedankt voor de tips!

Ik heb 2 weken terug een kolf gehuurd en kan zelfs met mijn hand kolven, zo makkelijk komt de melk.

Ik ben nu druk op zoek naar een kolf en ga het dan zeker eerst proberen. Ik gebruik op dit moment tepelhoedjes dus ik denk dat dat redelijk overeen komt met een speen? Maar altijd goed om het even te proberen zodat ik me niet druk ga zitten maken als ik weg ben.

lactatiekundige wordt niet vergoed bij mij maar er is wel eens in de 2 weken een inloopspreekuur bij de verloskundige door een lactatiekundige wat gratis is. Ik ga daar binnenkort ook even langs.

Bedankt!

Terug
Bovenaan