Kolven

Hoi allemaal,
Even een vraagje voor de borstvoedende mama's.
Hoe leveren jullie de gekolfde melk aan bij de opvang?
Gekoeld of bevroren en vooral waarin? Ik heb wel een paar van die flesjes van Medela, maar dat zijn er maar 6 ofzo.

En hoe vaak kolven jullie af op het werk en doe je dan een borst leeg per keer of beiden een beetje?

Ik hoef pas in oktober aan t werk maar wil me vast even voorbereiden;) Groetjes!

Hoi Dikzak,

Ik heb besloten mijn borstvoeding te gaan afbouwen voordat ik ook in oktober weer aan het werk ga... Ik zie het kolven op het werk niet zitten. Tegen het afbouwen zie ik al op, aangezien ik nu al tegen een borstontsteking aan zit... maar anyway geen antwoord op jouw vraag dus! Hoop dat je die wel van de ander bv mama's krijgt!

Lfs,
Juutepetuutje

Hallo,
Ik ben eigenlijk van de april-groep maar ik denk ik reageer even. Ik werk drie dagen in de week en tijdens mijn werk kolf ik twee keer en dan beide borsten leeg per keer. Deze melk bewaar ik in bakjes in de koelkast voor de voedingen van de volgende dag. En als ik thuis ben dan krijgt ze gewoon de borst.
Geniet nog maar lekker van het thuis zijn bij je kleintje en veel sterkte als je weer aan de slag moet.

Liefs

Hallo,

Ben wel een juni moeder maar schrijf hier niet zo vaak.
Bij mijn dochter heb ik 8 maanden bv gegeven, dus ook kolven op het werk.
Ik kolfde ongeveer op dezelfde tijdens als wanneer ik bv zou geven als ik thuis zou zijn. Laat er in elk geval niet heel veel langer tussen als wat je doet thuis, niks is zo oncharmant als 2 natte plekken:)

De bv bewaar ik in flesjes. Bij mijn dochter heb ik wel geprobeerd in ijsblokjeszakjes maar die heb ik een paar keer lek gehad. Je kunt ook bewaarzakjes van Medela kopen maar die zijn vrij prijzig, dus ik heb wat meer flessen gekocht omdat je die kunt blijven gebruiken en die zakjes maar 1 malig.

ik gaf altijd gekoelde melk mee naar de oppas. Ik haalde dat de avond ervoor uit de vriezer of wat ik de dag ervoor had gekolft.
Ik ben van plan om het nu weer hetzelfde te doen. Over 3 weken moet ik weer werken, heb nog helemaal geen zin.

hej, Als je wilt kun je mijn flesjes wel overnemen. Als je alleen de verzendkosten betaald krijg je ze voor niks. Ik heb er echt wel een stuk of 30. Ik gebruik nu andere omdat ik een nieuwe kolf heb. Je kunt ze gewon uitkoken en ze zijn weer schoon. Ze passen op de medela kolf.Ze kunnen ook in de diepvries. Laat maar weten...stuur dan ff een email naar yvettejentink@hotmail.com

Dankjewel voor de reacties! Ik heb 10 flesjes besteld, dat lijkt me wel genoeg voor een voorradje thuis en bij de opvang (sorry 1esara, lees je reactie nu pas :S). En een koeltas bij de HEMA gehaald. Verder mn werk even gemaild over hoe zij het allemaal voor zich zien en of er een goede ruimte geregeld is. Hoef pas in oktober weer te werken, dus het is even te zien hoeveel voedingen Max dan krijgt.
Groetjes

Terug
Bovenaan