kom net bij de vk vandaan....

A

Anoniem

Guest
Hallootjes,

Wil even mijn hart luchten...
Ik kom net bij de vk vandaan, het klikt niet tussen mij en de vk.
Toen ik vertelde dat ik zo'n last van mijn rug heb? Geen sjoege...
Hoe moet ik haar straks nu vertrouwen?

Nu, mijn baas heeft al een vervangster voor me.
Hij zegt; jho ik hoorde van je collega's dat je een dag minder wilde werken?
(ik weet van niets) dus ik zei; geen idee, ik heb last van mijn rug, ik zal erover
nadenken... ik werk via uitzendburo maar ik ga toch niet in de laatste 10 wk dat ik ah werk ben nog een dag inleveren? Ontvang ik straks minder Zw uitkering.

Wie heeft ervaring in 2u pd minder werken / arbo?

Voel me zo alleen, helemaal omdat IEDEREEN maar zegt; rugpijn hoort erbij!
En? Het doet zeer!

X

Ik zou er maar een beetje mee oppassen. Als je minder gaat werken dan krijg je inderdaad minder geld straks. Kun je niet naar de huisarts gaan. Even uitleggen wat er aan de hand is. Misschien dat die je begrijpen en raad hebben. Als je vind dat het gewoon niet meer gaat moet je gewoon in de ziekte wet gaan. Ook daar zit een nadeel aan want je mag normaal kiezen of je 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum stopt met werken maar als je in de zw zit dan moet je 6 weken van te voren al stoppen met werken. Sterkte ermee. Ga jezelf zeker niet overzetten want dan heb je kans dat het misschien blijvend is.

Groeten Nova

Hey meis..

Lijkt me niet fijn idd als je niet  goed met je vk overweg kunt... Ik zou gewoon tegen haar zeggen wat je dwars zit en dat je het gevoel hebt niet serieus te worden genomen... En als je toch naar je huisarts gaat? Hij of zij is er ook voor je rugklachten hoor.

Wens je sterkte en succes..

liefs.. Bats

ik weet daar helemaal niets van als je minder gaat werken dat je dan minder geld krijg. hoe zit dat dan. ik werk momenteel minder. wel 5 dagen, maar wel minder uur op een dag. mijn baas heeft me nu voor de helft ziek gemeld, maar hij zei dat dat geen nadeel was voor mij, maar dat ze op het werk dan geld terug krijgen van ?.
ik krijg starks met mn zwnagerschapsverlof gewoon 110 procent van mn loon toch?

Je zwangerschapsuitklering wordt gebaseerd op het salaris van de afgelopen tijd. Ik weet niet zeker of dat het laatste jaar is of de laatste 3 maanden. Ik dacht van de laatste 3 maanden. Dat kun je navragen bij het GAK. Als je dus minder gaat werken dan krijg je dus ook minder geld. Dit is natuurlijk anders als je je ziek meld want daar kun je zelf niks aan doen. Maar kies je uit jezelf om minder te gaan werken krijg je gewoon minder geld tijdens je verlof. Voor zover ik weet is je uitkering van je zwangerschapsverlof 100 procent van je normale loon. Daar komen gewoon je vakantie geld enz. uiteraard ook nog bij.

Groetjes Nova

Zwangerschapsuitkering is inderdaad 100% van het gemiddelde loon verdiend in de laatste 3 maanden. Opbouw van vakantiedagen en -geld gaat gewoon door tijdens het verlof. Als je minder gaat werken door klachten die het gevolg zijn van je zwangerschap hoor je voor die uren of dagen ziek gemeldt te worden. Als dit gebeurd blijft je uitkering even hoog, maar zorg wel dat het op die manier gebeurd. Ga je gewoon minder werken en wordt je voor die uren niet ziek gemeld, ben je zelf de klos. Minder uitkering!
Ivy

Terug
Bovenaan