kom toch weer terug bij jullie

Hoi Meiden,

Ik heb een paar maanden geleden afscheid genomen van dit forum omdat het ons allemaal teveel werd en we het zwanger worden naast ons neer hadden gelegd. maar nu heb ik toch weer behoeften om te schrijven omdat iedereen om me heen die ik ken zwanger raken van hun eerste kindje en tweede kindje. voor degene die mij niet kennen mijn naam is linda ben 31 jaar en heb een dochtertje van 5. we proberen al 3,5 jaar zwanger te raken van ons tweede kindje heb 3 iui behandelingen gehad maar die zijn mislukt. we kiezen bewust niet voor ivf want dat vinden wij te ingrijpend dus we hopen op een wonder dat we alsnog zwanger mogen raken. ons dochtertje is verwekt op de natuurlijke manier 4 maanden na dat ik gestopt ben met de pil. nu is uit onderzoek gebleken dat het zaad van mijn man erg slecht is. maar nu iedereen die ik ken met een dikke buik loopt krijg ik het toch wel weer moeilijk. de broer van mijn man heeft een adoptie kindje en nu hebben ze een aanvraag gedaan voor een tweede kindje. wij moesten rekening houden met hun toen wij zwanger waren weet een hoop dingen niet meer van mijn zwangerschap maar gaan ze nu ook rekening houden met ons nu de tweede voor hun eraan zit te komen en wij nog niks hebben ik denk het niet want ze denken alleen maar aan hun zelf. ik hoop dat ik mijn ei weer een beetje kwijt kan bij jullie en wens iedereen succes met zwanger worden.

gr. linda

Hoi Linda, ik ken je nog wel, is volgens mij nog niet super lang geleden dat je "afscheid" hebt genomen van ons. Je bent hier van harte welkom. Ik zit nu te wachten of we zwanger zijn na een terugplaatsing van een 2e IVF behandeling. Het wachten gaat momenteel goed, maar moet eerlijk te zeggen met ups en downs. As. zaterdag mag ik testen tenzij ik eerder de rode duiveltjes op bezoek heb, dan weten we dat het mislukt is, maar positief blijven denken..............

Heel veel succes en hopelijk kom je ook met goed nieuws.

Als je alsnog een IVF poging onderneemt, ik vind het op het gebied van de hormonen erg goed te doen, veel minder last van alles dan van die 5 Clomid tabletjes met IUI.

Groetjes, Pleun

Hoi Linda,

Welkom terug!!!!
Ik kan me je verhalen nog goed herinneren...
Vreselijk al die dingen die om je heen gebeuren....
Mensen die zeggen dat je blij moet zijn met 1 wondertje enz...

In onze omgeving wordt nu ook zo gereageerd... We hebben natuurlijk de laatste maanden ook veel voor onze kiezen gekregen.
Een miskraam van een tweeling, nu weer een cyste operatief laten verwijderen en een heleboel behandelingen die niet verliepen zoals het hoort....
Mensen reageren zo gemakkelijk... Och je hebt er toch eentje...
maar de wens voor nummer 2 is zo ontzettend groot!!!

Fijn om weer van je te lezen!
Heel veel succes en tot snel

liefs,
mama Peet

Hoi Linda,

welkom terug, ik ken je verhaal ook nog wel.
(ik weet niet of je mij nog kunt herinneren maar anders, mocht je meer willen weten dan vraag het maar)

En ken je gevoel maar al te goed.........in onze omgeving zijn er inmiddels ook heel veel (2e) kindjes geboren.
ik hoop dat ze wel rekening met jullie zullen houden want het is allemaal al moeilijk genoeg.
Ik duim voor jullie dat er toch nog een wondertje zal komen.

en tja die opmerkingen van...je hebt er toch eentje....ja tuurlijk maar die wens naar een 2e is zo groot en...dat zijn meestal de mensen die er al 2 of meer hebben die dat zeggen.
Het blijft gewoon pijn doen.

wij zijn inmiddels helemaal gestopt met de mmm en hopen ook op een 2e wondertje.

groetjes,

nikita

Hi lieve linda,

Zoals al gezegd toen je afscheid nam, je bent hier altijd weer welkom!!!
Is goed om hier van je af te schrijven over de dingen die in je dagelijks leven en je omgeving gebeuren. Anders kun je wel gillend gek worden, vind ik tenminste. Soms lijkt het ook wel alsof iedereen maar zwanger raakt zonder problemen en dan ook vaak zoveel tegelijk in je omgeving. Echt een ieder van harte gegund maar je voelt je zelf dan weer ff zo ellendig en zo'n mislukkeling (heb ik in elk geval nogal wel eens).
Ik hoop echt dat je zwager wel rekening met jullie gaat houden bij de  adoptie van hun  2e  en zo niet dan kun je wellicht toch (voor jullie bestwil) aangeven dat het voor jullie nu toch wel niet zo gemakkelijk is. Anders ga je blijven slikken en slikken net zolang tot je barst..
Nou meid, heel veel sterkte. Haal je energie uit het lekker genieten en leuke dingen doen en ik hoop toch echt op een gezinsuitbreiding voor jullie.

Liefs Scorpy

Hee Linda,

Ook ik ken je natuurlijk nog. Enne....zoals je weet blijf ik het jammer vinden dat je ivf niet een keertje probeert. Ik heb 6 x iui zonder hormonen gehad en toen ivf met de hele rataplan en ik heb het echt niet als mega ingrijpend ervaren. ECHT NIET! Sterker nog..ik had maar weinig vertrouwen in iui en met slecht zaad heb je volgens mij helemaal weinig kans met deze behandeling. IVF is veel concreter. Je weet wat er bevrucht is en of er een tp komt of niet. Juist met slecht zaad wordt er veel succes geboekt.

De reden dat ik je dit toch weer vertel is omdat ik steeds je frustraties lees omtrent de wens voor een 2e kind en dat het iedereen lukt behalve jou. Ik zou zeggen doe gewoon ivf dat is een stuk minder belastend dan al deze frustratie die je nu steeds hebt  en de kans is groot dat het je gewoon lukt!

Wij weten nu al trouwens dat een 2e er niet in zit en zijn al blij dat we er eentje krijgen. Er is ons namelijk verteld dat het helemaal niet meer kon. Probeer dus te genieten van wat je wel hebt en dat is je prachtige dochter!!!

lfs ing

Hallo Linda,
Kan me voorstellen dat je soms behoefte hebt om even om het forum te zijn.
Zelf doe ik dit ook, een paar jaar geleden nog om dat toen ons dochtertje
is geboren en nu om dat we op het punt staan te beginnen met IUI.
Op onze dochter hebben we ook drie jaar moeten wachten, en inmiddels
is ze bijna drie.Natuurlijk heb in na de geboorte van haar nooit geen voorbehoeds
middelen genomen want ja stel je voor dat het weer zo lang duurt.
En ja hoor, sommige mensen worden niet zomaar zwanger. Ook al mijn
collega's zijn inmiddels bevallen of zijn zwanger van de tweede. Moeilijk, maar
ik gun het ze van harte. Gelukkig is er dit forum met mensen die in het zelfde
schuitje zitten, je wilt er ook niet altijd met iedereen over hebben.
Groetjes en denk goed na over hoe je veder wilt, Miranda

Terug
Bovenaan