Komen de tandjes door?

Hee dames,<br />Sinds afgelopen vrijdag is mijn dochtertje ziek. ‘S nachts koorts die oploopt tot wel 40 graden, overdag tussen de 38 & 39 graden. Ze huilt super veel, slaapt en drinkt slecht. Volgens mijn moeder komt dit door haar tandjes die doorkomen. (Ze is nu 4 maanden en bijna 2 weken) <br />Heb koude bijtringetjes geprobeerd, washandjes om de koorts iets te laten zakken etc. <br />Maar ze blijft heel erg huilerig en ik ben oprecht ten einde raad… momenteel ook weer zwanger dus de hormonen lopen hoog op. <br />Iemand tips wat ik het beste kan doen? Hoe kan ik haar helpen de pijn de minderen of wat kan ik doen tegen de koorts? Buiten de washandjes en zetpillen..<br />Alvast bedankt!<br />
 
Lauw badje hielp hier altijd wel goed. Maar als ze ook slecht drinkt moet je ook opletten voor uitdroging. Op een nat washandje laten kauwen kan zowel voor wat vochtinname zorgen als ook voor de eventuele doorkomende tandjes helpen. Normaal geef je een kind van 4 maanden geen water, omdat ze voldoende vocht uit de flessen/bv halen, maar misschien kan dat nu wel een beetje helpen? Ik weet niet of dit daadwerkelijk een goed idee is, dit is iets wat nu in mij opkomt.
 
[quote quote=10421271]Lauw badje hielp hier altijd wel goed. Maar als ze ook slecht drinkt moet je ook opletten voor uitdroging. Op een nat washandje laten kauwen kan zowel voor wat vochtinname zorgen als ook voor de eventuele doorkomende tandjes helpen. Normaal geef je een kind van 4 maanden geen water, omdat ze voldoende vocht uit de flessen/bv halen, maar misschien kan dat nu wel een beetje helpen? Ik weet niet of dit daadwerkelijk een goed idee is, dit is iets wat nu in mij opkomt.[/quote]Dankjewel voor je reactie! Haar flesjes drinkt ze niet leeg, ze slaapt veel en wordt huilend wakker tot ze weer zo moe is en weer inslaap valt en dat gebeurd alleen wanneer ze tegen me aan ligt, eerder slaapt ze niet. Gisteren met der onder de douche geweest want in bad gaan is geen optie omdat ze zo onrustig is.. maar een uur later voelt ze weer super warm aan en is de koorts niet minder.. morgen ga ik de huisarts bellen, maar ik weet al wat haar reactie gaat zijn en dat is simpel weg door gaan met wat we nu aan het doen zijn..
 
Zijn het zeker weten de tandjes? Geen oorontsteking toevallig?
Qua tandjes heb je ook nog spul te koop wat je op het tandvlees kan doen en dat verlicht de pijn. Ik weet even niet meer hoe het heet....
 
[quote quote=10421288]Zijn het zeker weten de tandjes? Geen oorontsteking toevallig?
Qua tandjes heb je ook nog spul te koop wat je op het tandvlees kan doen en dat verlicht de pijn. Ik weet even niet meer hoe het heet....[/quote]Dentinox? Ja volgens mij wel, haar tandvlees voelt warm aan en ze kwijlt veel. Morgen dan toch even de huisarts bellen om oorontsteking uit te sluiten en dan toch die zalf/druppeltjes halen voor der tandvlees.
 
Tja altijd gissen wat het is. Het kunnen tandjes zijn, kan ook gewoon een virusje zijn. Kom er maar eens achter..

Ze kunnen lang last hebben van tandjes voordat ze écht doorkomen. Het kan zomaar nog een maand duren voor ze écht zichtbaar zijn. Ik vond het altijd lastig benoemen wanneer ze daar nou echt last van hadden.

De dokter gaat idd niks doen zodra ze nog wat drinkt en plast en geen koorts boven de 40.0 heeft.

Mijn jongste dochter was met 3 maanden heel ziek. Een dag of 10 dronk ze hooguit 300cc per 24 uur, ze spuugde daarnaast ook Super veel. Ik kreeg er flesjes van max 30cc per keer in, geen geintje. De dokter deed niks zolang ze nog maar íets plastte per 24 uur. En dat deed ze, ook al deed ze dus écht 24 uur met 1 luier...

Zolang je kindje nog íets plast en geen hele hoge koorts heeft, doet de dokter waarschijnlijk niks. Zetpillen geven elke 6 tot 8 uur en uitzieken. Meestal is de koorts maar een dag of 2 zo hoog en dan gaat het als er beter. Sterkte!! Zieke baby's zijn erg zwaar en pittig, ik weet het!
 
[quote quote=10421302]Tja altijd gissen wat het is. Het kunnen tandjes zijn, kan ook gewoon een virusje zijn. Kom er maar eens achter..

Ze kunnen lang last hebben van tandjes voordat ze écht doorkomen. Het kan zomaar nog een maand duren voor ze écht zichtbaar zijn. Ik vond het altijd lastig benoemen wanneer ze daar nou echt last van hadden.

De dokter gaat idd niks doen zodra ze nog wat drinkt en plast en geen koorts boven de 40.0 heeft.

Mijn jongste dochter was met 3 maanden heel ziek. Een dag of 10 dronk ze hooguit 300cc per 24 uur, ze spuugde daarnaast ook Super veel. Ik kreeg er flesjes van max 30cc per keer in, geen geintje. De dokter deed niks zolang ze nog maar íets plastte per 24 uur. En dat deed ze, ook al deed ze dus écht 24 uur met 1 luier...

Zolang je kindje nog íets plast en geen hele hoge koorts heeft, doet de dokter waarschijnlijk niks. Zetpillen geven elke 6 tot 8 uur en uitzieken. Meestal is de koorts maar een dag of 2 zo hoog en dan gaat het als er beter. Sterkte!! Zieke baby's zijn erg zwaar en pittig, ik weet het![/quote]Dankjewel voor je reactie! Ja ze plast wel en drinken echt in een paar keer haar flesje leeg. Koude melk lijkt ze beter te drinken dan lauwe melk. Ik wil niets liever dan dat de koorts minder wordt, de rest kunnen we nog wel aan. Omdat het ons eerste kindje is, schieten wij in paniek als we de thermometer omhoog zien schieten.. samen de zwangerschapskuren van mij zit ik soms letterlijk met mijn handen in mijn haren.. hoop dat ze er snel vanaf is.. ☹️
 
Ben je inmiddels al naar de huisarts geweest? Mijn schoondochter en zoon zitten ook met een baby van bijna tien maanden die helemaal niet lekker is. Zo zielig, afgelopen week drie dagen paar x 40 graden koorts gehad, dokter dacht aan en virus. Maar nu is de koorts allang weg en is ze nog altijd heel erg huilerig, hangerig en ze, noem het maar even miept, niet negatief bedoeld, maar een soort van nurieen, bijna de hele dag, je merkt dat ze zich helemaal niet lekker voelt. Ze heeft al twee ondertandjes daar is ze niet zo ziek van geweest, 1 boventandje is er nu gedeeltelijk uit. Ze heeft geen diaree zoals ze vaak zeggen bij tandjes maar eerder plakpoep. Soms krijst ze het ook uit, ze ook een beetje ten einde raad. Gisteren een zetpil gehad maar helpt eigenlijk niet, dat spulletje voor tandvlees helpt niet, we vragen ons inmiddels af zijn het haar tandjes wel ? 
Overigens was ze vorige week toen ze koorts had al nagekeken, geen oorontsteking ... 
 
Terug
Bovenaan