komen die kilo's er weer bij na stoppen borstvoeding???

Hoi meiden,

Ik geef nog borstvoeding en als het nog steeds goed gaat dan wil ik begin mei gaan afbouwen. Ik heb dan een half jaar borstvoeding gegeven.
Ik ben nu 4 a 5 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap en dat bevalt goed..... Het gekke is dat sommige broeken nog steeds niet mooi staan. Hebben jullie dat ook? Maar goed dat is eigenlijk niet mijn vraag!
Komen die kilo's weer snel terug als je stopt met borstvoeding? Natuurlijk zal ik me niet helemaal vol moeten stoppen (doe ik nu soms wel) maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten van Sus

Als je borstvoeding geeft, heb je meer nodig wat eten betreft. Je moet er goed op letten dat je niet in je borstvoedingseetpatroon blijft zitten, maar alleen eet wat je nodig hebt. Volgens mij moet je dan gewoon op gewicht blijven.
En dat je kleren niet zo mooi zitten terwijl je wel minder weegt, is omdat vet minder weegt dan spieren, waarschijnlijk zijn je (buik-)spieren gewoon nog niet de oude... dus gewoon aan de sit-ups!

Ik ben ook al een paar kilo's lichter dan voor m'n zwangerschap (2 à 3 denk ik) en wil er het liefst nog wel een paar af, maar heb geen zin om er veel moeite voor te doen.
Ik geef ook nog borstvoeding (bijna 5 maanden nu) en ben van plan om nog een tijdje door te gaan. M'n broeken passen wel weer allemaal, maar inderdaad ook bij mij nog een buikje. Het gewicht is er wel af, maar de vorm is gewoon anders nu.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Tja helaas die kilos komen er wsc wel weer bij. Ik ben zelf iemand die niet snel aankomt. Ik was na de bevalling lichter dan voor de zwangerschap. Ongeveer 4 a 5 kilo. Dat is er toen ik stopte met de BV wel weer aangekomen. Je moet dan idd uitkijken, het gaat hard.

Euhm wat betreft die broeken. Ik heb het idee dat mijn heupen breder zijn   geworden. En dan bedoel ik niet qua vet. Zoveel vet heb ik niet op mijn heupen maar het lijkt wel alsof mijn bekken gewoon breder is........

Ik hoop eerlijk gezegd dat bij mij de kilo's er af gaan als ik over een maand of 8 ga stoppen met de BV. Nou nee, eigenlij k al eerder, zodra Liv mee gaat eten en ik nog maar 2 voedingen geef, ga ik dnek ik maar aan het Sonja Bakkeren.
Ik denk   dat Pliep gelijk heeft, je ge-ver-bruikt nu gewoon veel meer, wardoor je bent afgevallen.

Oh wat vreselijk om met je neus op de feiten te worden gedrukt dat het allemaal vet is he?

Patricia

Ben na het stoppen met BV wel weer wat bijgekomen volgens de weegschaal, maar ik pas toch een kleinere maat kleren. Zou wel komen door de vele sit-ups, want zoals voorheen al gezegd; spieren wegen meer dan vet...
Verder denk ik inderdaad dat je je eetpatroon weer moet aanpassen (vond ik best wel moeilijk) en als er weer wat kilo's bijkomen; je hebt toch maar mooi een kind op de wereld gezet, dat mag je toch best zien..
Groetjes Ylona

Terug
Bovenaan