Komen jullie ook zoveel bekende tegen in het ZH?

A

Anoniem

Guest
Hier nog even een topic van mij. Deze vraag wil ik eigenlijk al een tijdje stellen, maar telkens als ik op het forum zit, denk ik er even niet aan.
Komen jullie ook altijd zoveel bekenden tegen op de infertilliteitsafdeling? Nou, ik wel. Bijna altijd kom ik "bekenden" tegen: het nichtje van een vriend, de ex van een vriendin, oude bekenden uit de kroeg, buren van mijn ouders, vriend van een ex van mij, meiden die bij mij in het restaurant komen. En ik mezelf maar weer verbergen achter een tijdschrift. Ik zit niet te wachten op al die vragen. Aan de ene kant: een bevestiging dat we niet de enige zijn. Maar aan de andere kant voel ik me dan niet op mijn gemak.
Wie heeft daar nog meer last van?

Lfs, Kippie.

tja.... dat herken ik wel.... heel veel bekenden!
Ik werk in het dorp waar ik onder behandeling ben in het ziekenhuis.
Ik sta daar voor de klas.
Hoeveel ouders er niet of in het ziekenhuis werkzaam zijn, of toevallig ook in het ziekenhuis moeten zijn.....
En bij ons wist (tot de miskraam) niemand dat wij onder behandeling waren op mijn werk, maar vele ouders hebben me daar goed zien zitten op de fertiliteitspolie....
Dat geeft idd een heel vervelend gevoel.

herkenbaar dus... maar tegen mensen waar ik geen verantwoording aan af wil leggen, doe ik dat ook niet hoor....

succes he... liefs mama peet

Hoi Kippie, ik kan het niet bevestigen, want wij komen echt nooit bekenden tegen in het ziekenhuis. Maar ook niet vreemd, want wij komen niet uit Rotterdam, maar ons eigen ziekenhuis doet geen IVF, dus vandaar dat wij een eindje uit de richting "ziekenhuizen".

Groetjes, Pleun

Hey meiden,

Nou, tot nu toe is het nog niet vaak gebeurd dat we iemand tegen kwamen in de wachtkamer bij de gyn ofzo, maar ik ben er wel altijd bang voor! Ik heb namelijk een heleboel zwangere vriendinnen en kennisjes die ook bij de gyn lopen en iedere keer als wij er heen moeten ben ik bang om ze daar tegen te komen. Waarom weet ik ook niet echt, want wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we daarvoor in het ziekenhuis lopen, zeker gezien mijn medische verleden is bijna iedereen wel op de hoogte. Maar het zou me een rotgevoel geven dat ik daar, op die plaats, waar ik me zo kwetsbaar voel, waar we zo aan onze droom aan het werken zijn, ook nog es tegen die dikke buiken van bekenden aan moet gaan zitten kijken! Vind ik trouwens sowieso best wel ongepast hoor, al is het wel logisch en praktisch, dat zwangeren en mensen die het heel graag willen maar waarbij het niet vanzelf gaat gewoon bij elkaar in de wachtkamer moeten zitten. Ik krijg er altijd een rotgevoel van.... Maar goed, dat was het topic niet....ik kom dus niet vaak bekenden tegen, maar ik begrijp jullie volkomen, ik zou het ook niet leuk vinden!

Liefs, Anke

Terug
Bovenaan