Komende Donderdag stoppen met de pil

A

Anoniem

Guest
Hallo, Ik ben hier nieuw!
Ik heb donderdag mijn laaste pil.
En wil eind Februari of begin Maart zwanger proberen te worden.
Heeft er iemand nog tips? of andere dingen wat ik allemaal moet weten?:)
Groetjes Wendy

Hoi Wendy89,

Belangrijk om regelmatig te vrijen, om de dag, vanaf dag 8 t/m het moment dat je zeker weet dat je je eisprong hebt gehad. Jammergenoeg kun je desondanks een zwangerschap niet plannen (ervaringsdeskundige). Begin wel met het slikken van foliumzuur. Ik hoop voor je dat het lukt.

Groetjes,
Julia

Hoi Wendy89,

Het is wat julia inderdaad zegt vrij regelmatig om de 2/3 dgn vanaf het moment dat je niet meer ongesteld bent tot je je eisprong hebt gehad. Je kan om je eisprong in de gaten te houden ook ovulatietesten gebruiken. Heb je een speciale reden waarom je in februari/ begin maart zwanger wilt worden?

Duim voor je dat het lukt. Wij zijn al bezig met ons eerste kindje sinds december 2008.

groetjes,
Chantal

@ Chantal:Ik ben in Februari namelijk nog jarig.. En wil dan nog even gezellig kunnen doen. Vandaar dus dat ik dan pas begin,haha..
Sinds December 2008 al bezig? Jeetje, wat erg dat het nog niet gelukt is.
Ben je er al mee naar de dokter geweest?

hoi Wendy,

Ja ik heb een telefonisch consult gehad met mijn huisarts. Maar omdat mijn man sinds juli 2009 thuis zit met een burn-out en depressie denkt de huisarts dat dit een mede oorzaak kan zijn.
Hij gaf aan kom maar ober 12 maanden terug. Maar zolang kan ik echt niet wachten hoor. We wachten tot uiterlijk april.

Het zegt bij jullie natuurlijk helemaal niets. Maar houdt er rekening mee de 1 is in 1x zwanger en dan ander die heeft ook nog een hele tijd nodig om te ontpillen.

Succes met het zwanger worden!

dat is dan wel inderdaad afwachten voor jullie.
Ik hoop dat het jullie gaat lukken in de toekomst.
Nee klopt.. Ieder lichaam is weer anders. Dus ik ben benieuwd:) Je leest het dan wel als het gelukt is. En jij heel erg veel succes!!

Tsja, plannen is lastig. Bij ons ging het snel. Ik was gestopt met de pil en werd nog 1x ongesteld. De maand erna was het al gebeurd. Zo snel kan het maar meestal duurt het wel langer volgens mij hoor.
Foliumzuur slikken moet je wel meteen mee beginnen, nog voordat je zwanger bent. En inderdaad regelmatig sex, ook omdat het de kwaliteit van het zaad bevordert (zegt men).

er is inderdaad niets van te zeggen, wij hebben iedere maand om de dag of twee dagen geklust, wilde geen kans onbenut laten, helaas toch ff in het ziekenhuis gelopen, uiteindelijk na 9 maanden toch zelf zwanger geworden. Ik had een cyclus die niet op gang kwam, heel frustereren, maaaaaar nu al 32 weken..belangrijkste is (heel moeilijk weet ik zelf) dat je vooral leuke dingen blijft doen, kortom verder leeft...

Terug
Bovenaan