Komende zomer: IJS

Dames,

de komende zomer hebben we vast allemaal wel eens zin in ijs.
Niets mis mee, maar zelf ben ik zeker van plan om softijs links te laten liggen.

In een uitzending van de smaakpolitie kwam namelijk naar voren dat er wel eens listeria gevonden werd in softijs. Dit heeft o.a. te maken met de temperatuur van het softijs.

De meeste van jullie zullen wel weten dat listeria zeer gevaarlijk is voor je ongeboren kindje.
Nou is het niet zo dat overal in softijs listeria zit, maar ik wil het risico niet nemen.

Iedereen een plezierige zwangerschap, waarbij een verpakt ijsje op zijn tijd moet kunnen.

Miep

 
(Italiaans) Schepijs kun je daarom ook beter niet kopen op straat, zeker niet in het buitenland! Dan kun je je ijsje beter halen bij een bekende ijssalon...

Linkie.
 
Ik ben blij dat ik dit gelezen heb. Ik zal hier zeker aan denken deze zomer. Zelf ben ik gelukkig meer een persoon van verpakt ijs zoals de snicker, twix, mars enz. Die zijn gelukkig wel veilig.
 
ik weet wel dat je bij softijs moet oppassen waar je het koopt, soms weet je niet wanneer het laatste ijsje gemaakt is.
beetje onduidelijk?
nou ik heb zelf ergens gewerkt waar ze softijs verkochten en er blijft altijd een beetje ijs aan het apparaat hangen soms hat ik een paar uur geen klanten voor softijs, maar er komen nartuurlijk wel heel veel bacterieen enz op dat tuitje waar het ijs uitkomt.
en dat kan gevaarlijk zijn.
en als het ijs niet op goed tempertuur is zie je aan het ijs. het is slap of er zitten veel bubbels(net kleine hapjes) in.
ik heb bij mijn vorige zwangerschap veel softijs gegeten, maar ik lette altijd op dat ik niet het eerste ijsje had en waar ik ging.

maar dat is voor iedereen anders.
trouwens ik zelf deed altijd voor dat ik een ijsje verkocht het eetste beetje weggooien, maar dat doet natuurlijk niet iedereen
 
Terug
Bovenaan