komt dit nog terug?

hoi meiden,

ik vroeg me iets af, het is nu iets meer dan een week geleden dat Alana voor het eerst de slappe lach had gekregen om haar gekke opa.
ze hield niet meer op met lachen en de tranen liepen over mijn wangen van het lachen.
zo'n prachtig geluid.
maar ze doet het nu niet meer....
ze lacht veel maar er komt verder geen geluid uit.
ze lacht non stop, erg leuk maar waarom lacht ze niet hardop?
is ze te jong nog? ik heb geen flauw idee want ze kan het wel.
en we moedigen het ook aan. doen het zelf wel veel, en ze grijns gezellig mee maar geen geluid...
herkennen jullie dit?

groetjes Miranda

Het komt echt terug, hoor! Esther deed het vroeger zelden, maar tegenwoordig heeft ze bijna iedere avond als we rustig met zijn drietjes aan tafel zitten de slappe lach. Heerlijk om te horen, krijg er zelf ook de slappe lach van, en dan zijn we daarna weer helemaal opgeladen. Als ze ouder worden, komt het vanzelf!

Groetjes,

Eveline

Geweldig geluid he? Ik wist niet dat het zo leuk en vrolijk kon klinken als een baby lacht.
Sol lacht altijd als je haar een beetje wild heen en weer schudt . En dan vooral nog een beetje erbij grommen in haar nek! Maar ze doet het niet altijd, de ene keer wel, de anderen keer niet. Heb het idee dat het soms ook een beetje teveel voor haar is, dan is ze er te moe voor ofzo. Weet je nog van vroeger dat je dan met vriendjes of met je vader aan het spelen was, dat je dan het ene moment keihard moest lachen en dan opeens heel hard huilen? Dat idee heb ik bij Sol dus ook.
Het lachen komt vast wel weer terug als ze er weer helemaal klaar voor is! Misschien gaat al haar energie nu wel op aan andere ontwikkelingen...

Ik ben nog aan het wachten op de eerste schaterlach. Christian kan heel breed glimlachen, zijn guitige oogjes bijna dicht geknepen, en maakt dan een zacht 'uh, uh, uh' geluidje als hij iets echt heel leuk vindt. Ik denk weleens dat hij graag zou willen schateren, maar gewoon niet weet hoe hij dat moet doen. Het is tenslotte een geluid dat hij bewust moet produceren, hij zal het dus moeten leren.

Dat Alana het een keer heeft gedaan wil niet zeggen dat ze precies weet hoe ze het moet doen en vanaf dat moment altijd doet. Even ter vergelijk: Christian heeft met 3,5 weken 1 keer op zijn buik gelegen, steunend op zijn onderarmpjes en hoofd helemaal rechtop (zoals hij nu ook ligt). Dat was ontzettend vroeg, en ik heb de foto om het te bewijzen. De eerstvolgende keer dat hij het deed was hij alweer 10 weken oud ofzo...

Geduld, geduld, geduld, het zal wel een keer komen

Groetjes, Karin

Naomi heeft dat ook, zomaar een keer een schaterlach en daarna is ze het weer vergeten hoe het moet...net als rollen, dat kan ze de ene dag wel en daarna zomaar niet meer....

Komt vanzelf denk ik

groetjes Yvonne

Ja hoor, dit gaat ze zeker vaker doen! Yanick schaterlachde voor het eerst een paar weken geleden, maar pas sinds een week doet hij regelmatig en kan je een schaterlach bij hem uitlokken. Echt het allermooiste geluid van de hele wereld!

Terug
Bovenaan