komt het nog goed?

Hallo

Ik was vandaag bij het CB en nou zeggen ze weer dat Loek een heel plat achterhoofd heeft... De vorige x vroeg ik ernaar bij de collega en die zei dat het wel meeviel en het wel zou bijtrekken als hij meer gaat zitten en minder liggen.
Nu gezegd is dat het heel plat is, vraag ik me af of dat nog wel wegtrekt... Heeft hier iemand al ervaring mee?
Loek zijn hoofd draaien heeft geen zin, hij draait m al vanaf het begin acuut weer in de houding die hij zelf wil

Rosanne en haar bezorgde hubbie

Hoi Rosanne,

Maak eerst ff een afspraak met de huisarts, die zal je wel doorverwijzen naar iemand die daar meer kijk op heeft. Ik heb het niet zo op het cb. Laat je eigen goed voorlichten.
Wie weet kan de huisarts je wat gerust stellen.

Groetjes,

Annemiek

Arjun heeft ook een plat achterhoofd en het is ook een beetje plat aan de rechterkant van zijn hoofd.
De cb arts heeft een verwijzing gegeven voor de fysiotherapie.
Nu gaat het een stuk beter. arjun kon eerst zijn hoofd niet optillen als hij op z'n buik lag en nu wel. op het cb zijn ze tevreden en met zijn hoofdje komt het helemaal goed.

Misschien een idee?? Die kun je ook krijgen via de huisarts.

Ik vind het wel grappig. Mama heeft elke week fysiotherapie en Arjun nu ook. Arjun heeft het gelukkig wel tijdelijk. hahaha.

Hoi Rosanne

Ben je al wel eens bij een osteopaat geweest, die kunnen echt heel veel met voorkeurshoudingen etc. Volgens mij is jouw zoontje ongveer 4 maanden (weet het niet zeker) en dan kunnen ze volgens mij nog wel genoeg doen. Bij een osteopaat kijken ze of er ergens iets vast zit waardoor er een voorkeurshouding is ontstaan.
Ik zou er zeker een keer naar toe gaan, heb ik ook met Olivier gedaan voor voorkeurshouding en ook met mijn oudste zoontje voor buikkrampjes en voorkeurshouding
gr Kim

Hallo

Mijn zoontje heeft het ook gehad en het werd steeds beter zichtbaar daar hij ook een voorkeurshouding had hij zat toen ook niet lekker in zijn vel hij huilde namelijk ook best veel
Wij zijn toen 2 keer met hem bij een chiropraktijk geweest en dat heeft hem echt geholpen
Hij had namelijk een blokkade in zijn nekje
Toen ging hij ook anders liggen en gelukkig zie je er nu niets meer van

Groetjes Monique

Hai Kim

Ik ben niet naar een osteopaat, maar naar een chiropractor gegaan. Loek heeft zijn schouders en zijn linkereheup wat vast zitten. Hij kon zijn hoofd iets minder naar links draaien dan naar rechts. Na de intake was dat al beter. Hij lag daarvoor heel graag met zijn neus rechtomhoog. Op zich heeft hij nu niet echt een voorkeurshouding en wisselt recht omhoog af met li en re. Dus dat is denk ik niet echt het probleem. Overigens gaan we nog wel naar de chiropraktor om de behandelingen af te maken, zijn schouders knakken nog regelmatig.
Omdat hij ingebakerd wordt, ligt hij altijd op zijn rug. Daarvoor lag hij nog wel eens op zijn zij, dus dat scheelde al. Het hoofdje is van achter platter, maar wel symmetrisch, zeg maar. Zowel li als re als rechtachter. Maar doordat het platter is, heeft zijn hoofd bovenin geen mooie ronde vorm, maar wat puntig...
We kunnen hem niet anders neerleggen zolang hij ingebakerd is. Ik vraag me af of het gaat rechttrekken met de groei als hij er niet steeds op ligt.

Groeten
Rosanne

Hallo Rosanne,

Jinte had ook een voorkeurshouding. En hoewel we er vroeg bij waren en zowel fysio als osteopaat hebben gehad bleef de houding hardnekkig. Met 5 maanden zijn we doorverwezen naar de plastisch chirurg en nu heeft Jinte sinds 2 weken een helm (ook wel redressietherapie genoemd). Die draagt zij 23 uur per dag en hiermee wordt weer een mooi rond bolletje verkregen. Wacht niet te lang met hulp vragen. Hoe eerder je er bij bent des te sneller ben je er ook weer vanaf. En zo ziet Jinte er nu uit.

Terug
Bovenaan