Het is een hele tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. Maar nu heb ik jullie hulp even nodig. Onze dochter van 2jaar en 5maanden, viel altijd heerlijk in slaap, vaak binnen de 15 min. Overdag slaapt ze zo’n 2 uur 13.00-15.00, maar dan moeten we haar ook echt wakker maken anders slaapt ze gerust 3 uur. In de middag is ze ook zo vertrokken, vaak al binnen 5 min. Maar nu de avond, ze is pas net (bijna 22.30) in slaap gevallen. Dik 2,5 uur na haar bedtijd. Ze is gelukkig geen vroege vogel. Ze is niet lastig (soms moet ze huilen als we de kamer uitgaan, maar meestal snel te troosten) en blijft lekker liggen. Ze speelt met haar knuffel en haar nachtlampje, zingt en vertelt verhaaltjes. Ik denk dat ze dus toe is aan het inkorten van haar middagslaapje, maar omdat we haar altijd wakker moeten maken en ze altijd zo slaapt, twijfel ik. Momenteel ben ik zelf 8 weken zwanger en hoop ik dat de middagdutjes nog even blijven, omdat ik zelf ook altijd even ga liggen. Maar goed, tot half 11 in de avond wakker zijn vind ik ook geen optie. Wat zouden jullie doen?