Konijn geadopteerd

A

Anoniem

Guest
Gisteravond gingen we nog even wandelen in een natuurgebied hier in de buurt.

Zat er een albinokonijn (zo'n witte dus) langs het pad.

Hij/zij was helemaal tam, Marcel kon hem zo oppakken en de kids konden hem aaien!
Is gewoon iemand geweest die hem niet meer wilde en daar heeft gedumpt!

Maar Marcel zegt dus: die kun je hier niet laten zitten!
Want er zitten daar ook vossen, en die hebben zo'n wit konijn natuurlijk zo te pakken!

Dus hebben we hem maar meegenomen. Marcel heeft het ouwe konijnehok schoongemaakt en voer hebben we genoeg van de cavia!

En hij/zij heet: Polletje de Clochard! (Polletje=roepnaam  omdat hij/zij in de Pollen is gevonden. En Clochard betekent Zwerver)

Oh, wat goed van je!!!!
Ik zou het zelf ook zo doen, vind dat zo belachelijk!!! Kep echt geen goed woord over voor mensen die zo hun huisdieren achter laten. Wij hebben zelf een hond en hadden een cavia (die is helaas overleden, snik) maar als het dan weer bijna vakantie is en je die verhalen hoort over die honden die aan bomen worden geknupt!!!! GRrrrrrrrrrrrr, dat snap je toch niet!!!
Pfffffff, kga ff douchen, ff stoom afblazen. hahaha
Goed gedaan! En succes met Polletje!
Liefs Maaike   mv Twan

HELD!!!

Wij zijn ook wel op een gekke manier aan onze nijnie gekomen. Vrienden van ons hadden de mannetjes en vrouwtjes niet goed gescheiden.... de rest is duidelijk... Toen zei hubbie: "kom Mariek, we gaan even konijntjes kijken, ze zijn zo lief!" Toen zei ik nog heel dapper: nee lief. konijntje kijken is koijntje meenemen. Dit herhaalde zich diverse keren tot ik overstag ging. En ja, we hebben nu een nijnie in de tuin staan en hubbie en Thomas vinden hem geweldig, ik vind hem gewoon leuk. Hielp wel in de beslissing overigens toen ze zeiden dat ie anders naar de dierentuin ging om als slangenvoer te dienen...

Gr. Marieke

Klinkt wel heel cru nu....
Ze konden de nijnies nergens kwijt. Niemand wilde ze hebben, geen asiel of baasje te vinden , geen dierenwinkel, niks nada noppes! Ze wilde ze inderdaad niet "dumpen" dus om toen maar de voedselketen in stand te houden besloten ze om de dierentuin te bellen. En ja, die konden nog wel wat nijnies gebruiken...

Niet te snel een conclusie trekken. Ikzelf heb 6 konijnen en toen ik laatst naar mijn werk was was er 1 ontsnapt hoe??? nog steeds geen idee. Ik heb 3 dagen gezocht en het er toen bij gelaten en gelukkig was die die dag erna zelf terug gekomen. Dus hij/zij kan zelf ontsnapt zijn. Maar goed dat je hem hebt meegenomen.
Veel plezier ermee.

groetjes Wendy

Ja, het zou kunnen dat hij ontsnapt is, maar het is echt een enorm natuurgebied, met in de wijde omtrek geen huis te bekennen.....

Maar goed, de kids vinden het natuurlijk helemaal geweldig!!!

Terug
Bovenaan