Kontschuiver.......wie heeft ervaring?

Het is wel erg stil op dit forum, maar laat ik het toch eens proberen.
Mijn dochter van 21 maanden is een kontschuiver.
Staan, lopen....het is haar allemaal vreemd.
Vandaag weer naar het consultatiebureau. We hoeven ons geen zorgen te maken. Lichamelijk is er niets aan de hand en overige ontwikkelingen gaan als een speer.
Zorgen maken we ons dan ook niet, maar ik ben wel nieuwsgieriger naar anderen die zich hierin herkennen. Hoe is jullie kontschuiver gaan staan/lopen? En, ook, wanneer?
Ik ben benieuwd!
 
Een kont-schuiver word zo omdat hij vaak op zn kont gezet word. Leg je je kind vaker op de buik, zal t eerst tijgeren en als hij sterk genoeg is kruipen! Lopen, staan komt meestal daarna. Ieder kind z'n eigen ontwikkeling en eigen tempo hoor.. Mijn eerste dochter had haar eerste stapjes al gezet voordat ze ging kruipen, tja..
 
hai dames,Mijn dochter Fien ging zelfstandig zitten met 13 maanden, teigeren met 10 maanden, heeft nooit op haar rug gelegen, kruipen iets van 17 maanden en ze loopt ongeveer met 20,5 maand. Praten lukt ook niet.Ze krijgt sensomotorische kinderfysio, en sinds kort logopedie. Dit helpt je om je kind te helpen, ondersteunende communicatie/gebaren met woorden.Ze is een high sensitive kindje en heeft hier problemen mee...vindt het allemaal heel spannend!Ik zou zeggen, vraag hulp zodat je haar of hem kan helpen en het wordt allemaal vergoed. Het enige is je bent er druk mee op je vrije dagen. Groetjes Mariek
 
Terug
Bovenaan