koolzuur poep

Hallo allemaal,
Een vraagje over ontlasting van mijn 8 weken oude dochter. Vanmiddag moest ze poepen, maar het was echt heel bizar in eerste instantie klonk het alsof er een kraantje open gezet werd, en toen een soort van bruisend geluid, toen ik in haar rompertje\nekje keek kwam de gele peop naar boven bruisen!! Excuses voor de wat onsmakelijke beschrijving maar anders is het niet geheel duidelijk ben ik bang. Herkent iemand dit fenomeen en heeft het iets met onrustige darmpjes te maken ze huilt nl ook zeer veel.
Alvast bedankt.

Hahaha, heel herkenbaar. Ook mijn zoon, 9 weken, heeft hier regelmatig last van. Hij krijgt trouwens borstvoeding dus de poep is altijd al wat dunner. Waarschijnlijk heeft het echt met de werking van de darmpjes te maken.

Maak je geen zorgen, dit noemen ze "spuitluier". Je zal dit de eerste maanden wel vaker zien. Als je borstvoeding geeft komt dit meer voor als de fles. Je zult misschien ook meemaken dat er wat witte vlokjes in zitten. Dit is onverteerbare melk. Als je dochter krampjes heeft zie je dit vaak doordat ze haar beentjes erg optrekt. Het zou kunnen zijn (bij onze zoon was dit namelijk het geval) dat de fles iets te lauw is, dan zou je de fles wat warmer moeten maken. Wat een veranderingen zal je mee gaan maken, ontzettend leuk en soms ook angstig. Laat in iedergeval je gevoel gelden. Dat is altijd goed. Succes

Terug
Bovenaan