koordje in broeken

Hoi hoi,

Ik heb een steeds terugkerend probleem:

Mijn zoontje van 2 draagt meestal broekjes met zo'n verstel-elastiek erin.
Nu is het me vandaag voor de zoveelste keer overkomen dat het elastiek van het knoopje door de opening is geschoten.
Wie heeft voor mij DE TIP om het koordje weer terug te halen zonder het halve gat open te moeten trekken?

Alvast bedankt.

Groetjes Sesam
 
Hoi,

Ik gebruik die broeken ook graag voor mijn zoontje van bijna 20 maanden. Het is me (gelukkig) nog niet overkomen. Meestal heb ik het elastiek gedurende het hele leven van die broek op 1 stand staan. Je zou met een haak-naald kunnen proberen om het elastiekje er weer uit te vissen. Ik heb het bij een jas ook wel eens geprobeerd met een veiligheidsspeld. Dit lukte, maar was meer geluk dan een echte goed "technisch-hulpmiddeltje".
Je zou het uiteinde van het elastiek met naald en draad in de zoom vast kunnen zetten. Dan is het elastiek altijd nog goed te verstellen op de juiste maat. Als het goed is vliegt hij nooit meer helemaal weg en heb je hem zo weer te pakken...

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ook mijn zoon heeft van die broeken met knoopsgaten elastiek, en bij hem moet ik het meestal flink aansnoeren. Nu is het bij hem een keer gebeurt op school dat het elastiek losschoot en helemaal in de band zat. De juf wist ook niet wat ze er mee aan moest, dus dat arme kind heeft de halve ochtend aan z'n broek lopen trekken omdat die zo ongeveer tot z'n knieen af zakte.

Ik heb toen het hele elastiek eruit getrokken aan de kant waar hij nog wel vast zat en er met een veiligheidsspeld er weer ingemaakt.

In het vervolg zet ik het elastiek als het op de goede maat zit gewoon met een paar kleine steekjes vast op de bnad zodat het niet meer los kan schieten.

succes
groet MP
 


Hoi,

Nou, dat is heel makkelijk! Je haalt het touwtje er helemaal uit, dan maak je een veiligheidsspeld vast aan het uiteinde van het touwtje. Die kun je dan zo door de tunnel van de broek heen schuiven. Het is heeeeeeel simpel. Succes ermee!
Groetjes Marmar
quote: sesam schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-05-2006 15:25:31'));

Hoi hoi,

Ik heb een steeds terugkerend probleem:

Mijn zoontje van 2 draagt meestal broekjes met zo'n verstel-elastiek erin.
Nu is het me vandaag voor de zoveelste keer overkomen dat het elastiek van het knoopje door de opening is geschoten.
Wie heeft voor mij DE TIP om het koordje weer terug te halen zonder het halve gat open te moeten trekken?

Alvast bedankt.

Groetjes Sesam



 
Terug
Bovenaan