Koorts baby 6 maanden

<p>Hoi allemaal, </p><p>Gister was mijn dochtertje van 6 maanden oud ineens ziek. Het begon met verhoging maar al snel had ze 39 graden koorts. Het arme kind heeft sinds net ook diarree..  Ik geef haar borstvoeding, water en thee zodat ze niet uitdroogt. </p><p>de afgelopen week heeft ze allemaal nieuwe dingen ontdekt. Kan het het groeispurt zijn? Ze heeft ook 2 onder tanden. </p><p>Haar temperatuur blijft tussen de 38.7 en 39.3. </p><p>Is er nog iets wat ik nog kan doen? En hebben jullie dit ook gehad? </p><p>Heel veel liefs,</p><p>Een jonge bezorgde moeder. </p>
 
Voor een klein kind is dat niet schokkend hoog mijn zoontje van 2 heeft 2x in de maand 40 graden koorts zo lang ze goed blijven drinken en de koorts na een paar dagen weer is gezakt is er niks aan de hand dus even goed in de gaten houden 
 
Vorige week heeft mijn dochter van 7 maand ook koorts gehad.
Ze wilde geen melk alleen maar water en sapje. Koorts heeft 2 dagen geduurd en ondertussen is ze erg verkouden geworden. Ik heb haar 1x een zetpil gegeven. Ze zeggen daar onderdruk je het mee maar ze kon toen niet in de nacht in slaap vallen en voor de rest heb ik haar veel bij mij gehouden en geknuffeld. Hopelijk gaat de koorts van je dochter snel over.
 
39 graden is niet zo hoog voor een kindje hoor. Misschien komt er een tandje door aangezien ze ook diarree heeft?
een zetpilletje geven en zorgen dat ze genoeg drinkt. Verder kan je weinig. Beterschap!
 
Kan prima een combinatie zijn van tandje en gewoon een griepje ofzo.
Zolang ze nog plasluiers heeft (ook al zijn deze minimaal), droogt ze niet uit. Probeer zoveel mogelijk vocht te geven en een zetpil. Is meestal na een paar daagjes weer over.
Mijn jongste dochter is nét 7 maanden en sinds gisteravond ook ziek. Ze heeft vanochtend 1x100cc op en daarna alles eruit gespuugd. Om 12:00 150cc op, dat zit er nog in. Vanochtend al 8 diarreeluiers gehad. Ze heeft wel 2.5 uur geslapen :) Ze is hangerig en zeurderig, maar ik maak me er niet druk om. Ze is nog levendig genoeg en ze kunnen best wat hebben, als ze maar een beetje blijven drinken!
 
Dank jullie wel! Wat fijn dat er zo snel reageert wordt. Nu ben ik gerust gesteld. 
Fijn weekend nog lieve mama's :)
 
Ik geef mijn zoontje heel snel een zetpil omdat hij anders niet slaapt en hij heeft zijn slaap echt nog hard nodig alleen je mag je kind natuurlijk geen dagenlang zetpillen geven maar meestal duurt het ook maar een paar dagen 
 
Terug
Bovenaan