Koorts bij sprongetje

<p>Lieve allemaal,</p><p> </p><p>mijn dochter is nu 20 weken oud (ze is ruim 2 weken te vroeg geboren en ik heb begrepen dat je dan eigenlijk kunt zeggen dat ze 18 weken oud is). Sinds gisteren (zaterdag) is zij niet zichzelf. Gisternacht sliep ze erg lang voor haar doen: 3.30-9.00, en ipv dat ze daarna gulzig de fles van 165 ml leegdronk, wilde ze halverwege niet meer en gaf ze 3 mondjes terug. Toen heb ik haar maar in bad gedaan en daarna heeft ze bij mijn man de fles nog leeggedronken. Kort daarna merkte ik dat ze warm was en wat bleek: 38.9, koorts dus. Tijdens het verschonen van haar toen nog normale luier kreeg ze diarree (rond 14.00). Het flesje nu kreeg ze weer niet weg. S Avonds kwam ik bij mijn ouders met haar en was ze gloeiend heet (39 graden koorts) en bleef ze aanhoudend jengelen en kreunen en wilde ze weer weinig drinken. Na overleg met een kinderarts zat ik met haar bij de HAP rond 2200 maar die zag niets raars. Ze lachte nog vrolijk naar de huisarts want dat blijft ze gelukkig doen. Vandaag bleef ze koorts houden, weinig drinken per fles maar dus wel vaak kleine beetjes drinken, blijft ze huilerig en jengelig en ligt ze net met een zetpil in bed. Wat me opvalt, tussen het gejengel door lacht ze wel en is ze opeens zeer hard aan het gillen en kraaien van plezier.  Aangezien ze maar 1 x een beetje diarree heeft gehad, vraag ik me of zij wellicht een sprongetje heeft en dus geen buikgriep zoals gezegd werd. Heeft iemand hier ervaring mee??? </p><p>Ps: ik voel geen doorkomende tandjes </p><p>Liefs!! </p>

Hallo, 
Zie dat je bericht al ouder is maar er niemand gereageerd heeft.. wil toch even reageren.
Hoop dat het nu al beter gaat met je dochter..
Onze dochter had ook rond die tijd koorts en dat ze niks konden vinden, zelfs nachtje ziekenhuis, ze bleek een holte ontsteking te hebben, ze was inderdaad ook wel steeds vrolijk enzo maar toch ook hangerig.. ze dachten ook aan buikgriep in eerste instantie maar was dus holte ontsteking uiteindelijk.. toen het ontdekt werd kreeg ze neusspray en moest zetpil, ze is toen nog best wel ziek geweest.. ze was toen ook even een paar dagen niet zo vrolijk want ze had er last van dat er zoveel snot los kwam..
Groet 
Priscilla 

Hoi Priscilla, lief dat je nog even reageert! Mijn dochtertje is 4 dagen ziek geweest en met ziek bedoel ik koorts en veel huilen, maar opeens was ze van het ene op andere moment beter, heel gek. Ik legde haar met koorts in bed in de middag en na 3 uur werd ze lachend en koortsvrij wakker! Gelukkig maar! De huisarts dacht aan de zesde ziekte maar zei dat het zo vaak voorkomt, koorts bij die kleintjes! Gelukkig is ze nu weer helemaal beter! Al heeft ze vannacht opeens wel iedere 2 uur liggen huilen en wilde ze drinken. Zo kennen we haar ook niet, maar vandaag rolde ze opeens van rug naar buik, voor het eerst. Dus ik denk dat ze een sprongetje had ?

groetjes, Ann

Terug
Bovenaan