Koorts door vermoeidheid?

<p>We zijn op vakantie met onze 14 mnd oude dochter. Een hoop nieuwe indrukken en voor het eerst zwemmen vanmorgen. Ze had goed geslapen, maar vandaag liep een beetje mis. Ze sliep zowel sochtends als smiddags amper. En nu 38.4 koorts. Ze zag er vanmiddag ook zo moe uit, ze zat veel te stilletjes in de buggy enzo, erg jengelig. Ze is nu lekker vroeg naar bed. </p><p>Nu is ze wel vaak ziek. Pikt elk virusje van de opvang op. Maar afgelopen week is ze niet geweest, en ze is niet in aanraking met andere kindjes geweest en heeft ook weinig volwassenen gezien. Van die mensen weet ik dat ze niet ziek zijn. Vanmorgen in het zwembad zou kunnen, maar dan nu al koorts?? </p><p>Kan het van vermoeidheid komen? Ik hoop dat ze vannacht even goed slaapt, en morgen maar even weinig activiteiten. </p>
 
Hey Mama,

Heerlijk vakantie wij gaan over 3 weken. Het zou zomaar kunnen hoor dat alle nieuwe indrukken binnenkomen. Ik denk afwachten en morgen een rustig dagje. Als ze wat heeft opgepikt kom je er snel genoeg achter.
 
Hoi Lewis,
Mijn dochter pikte ook altijd elke virusje op met die leeftijd en ook vaak verhoging of koorts. Maar kan idd ook van de vermoeidheid komen en dan is het morgen helemaal weg. Zou als ze vannacht komt een zetpilletje geven. Rust helpt altijd wel een hoop! Fijne vakantie nog
 
Hi. Er zijn ook virussen met langere incubatietijd, zoals waterpokken, is volgens mij drie weken ... Of ze krijgt een tandje of kies? Mijn zoontje kan dan soms ook wat koorts krijgen. Of toevallig 1-2 weken geleden de BMR vaccinatie gehad? Die geeft ook koorts maar dan niet direct maar later ... Hopelijk is ze snel weer beter :)
 
Ach nou ze is de afgelopen 4 weken elke week ziek met koorts geweest. Keelontsteking, inenting (niet bmr nog), vorige week mysterieus. En nu ook geen andere symptomen dan koorts. Ze was altijd een keer of 2 per maand ziek. En nu dus elke week. Bah! Zo zielig.
Er zijn net twee weken geleden 2 tanden doorgekomen, en er zit niks nieuws te duwen. Niet zichtbaar in elk geval. Maar kan altijd wat dieper aan het wringen zijn. 
Ze is wel echt ontzettend moe. Hopelijk gaat het morgen weer beter en bleek het niks te zijn. 
 
Koorts vanwege tandjes kan al veel langer voordat de tandjes zichtbaar worden. Had onze dochter ook. Duurde echt nog weken voordat we wat zagen. Paracetamolletje er in en veeeeeel knuffelen!
 
We weten inmiddels dat het geen vermoeidheid is. Inmiddels 40 graden en erg ziek. Dus helaas. Na 5 koortsvrije dagen gaan we opnieuw. Zielig voor haar zeg... ?
Maar topic is beantwoord.
 
Wat akelig dat je kindje zo vaak ziek is. Meerdere keren per maand klinkt wel als erg veel! Heb je dat al eens met je huisarts of een kinderarts besproken?
 
Terug
Bovenaan