Koorts doorkomende tandjes

Hoi allemaal,
Ons zoontje van 7,5 maand krijgt zijn eerste tandje door ( is al voelbaar en zichtbaar) alleen heeft hij nu al 2 dagen koorts van 39,6 en het zakt niet. We geven hem al zetpil en gebruiken tandgel en koude bijtringen maar niks helpt. Hebben jullie tips voor de koorts te laten zakken en tegen de pijn?

Liefs een bezorgde moeder

Zakt de koorts ook niet als je een zetpil hebt gegeven? Hmmm.... Dan zou ik de zetpil blijven geven als de kleine zich beter voelt. Eet en drinkt hij wel goed? Misschien even de oortjes laten checken bij de huisarts?

Vervelend en zielig hè? Hopelijk wordt het snel beter. Wellicht helpt het om Paracetamol op een andere manier te geven, dus niet via de zetpil. Onze dochter reageerde ook nauwelijks op zetpillen, maar van een paracetamol drankje (sinaspril oid) zakte de koorts goed. Wellicht is dat bij jullie ook zo? Succes! 

De zetpil werkt indd niet, koorts blijft aanhouden. Hij drinkt en eet wel nog hetzelfde gelukkig! Ik ga de vloeibare variant eens gebruiken van sinaspril, hopelijk werkt dat wel beter. Hij heeft ook hele rode wangetjes en wat uitslag erop. Als het vandaag niet zakt ga ik toch maar even langs de huisart

Helaas nog steeds koorts, met een zetpil zakt deze tot 38,6 lager komt die niet.
Heb de huisarts gebeld en kreeg de assistent eraan, ze probeerde me af te wimpelen maar met pijn en moeite heb ik morgenochtend een afspraak gepland staan. Hopelijk kunnen ze iets beteken!

O heel goed! Moest er ineens aan denken; ons kindje had laatst ook drie dagen zulke hoge koorts en bleek corona te hebben. (We hebben getest met wat snot van haar loopneus) misschien kan je dat nog uitsluiten? Werkte die vloeibare paracetamol?

Hopelijk valt het mee en is het uitzieken. En hopelijk drinkt je kleine ook nog goed. Houd je ons op de hoogte? Beterschap ♥️

Terug
Bovenaan