Koorts en 22 weken zwanger

<p>Hoihoi dames,</p><p>Allereerst fijne 2e kerstdag! </p><p>Ik ben inmiddels 22 weken zwanger. In het begin ruim 13 kg afgevallen door misselijkheid. Wat nu gelukkig een stuk beter gaat! Ik kom nog niet aan, maar het gewicht blijft stabiel.</p><p>Nu heb ik dus sinds gisteren een griepje te pakken. 38,5 graden koorts. Eten en drinken blijft er niet in. Ik gebruik paracetamol zetpillen van 1000mg. Ik maak me dus erg zorgen om het kindje, omdat ik geen reserves heb. Ik ben ook extra onder controle bij de verloskundige om deze reden. Wat kan ik nu het beste doen? </p><p>Liefs </p>

Je kan niet heel veel doen naar mijn idee. Ik heb ook griep gehad rond die periode in mijn zwangerschap, ook inderdaad koorts en erg misselijk, grieperig en gebruikte ook paracetamol zetpillen.Probeer wel zo goed mogelijk te blijven eten en drinken om uitdroging te voorkomen. Ik snap dat je je zorgen maakt dat had ik ook echt heel erg. Ik heb toen de verloskundige gebeld en hebben nog een extra echo gemaakt omdat ik heel erg bezorgd was. Gelukkig was alles helemaal goed met de baby en merkte hij vrij weinig van mijn griep. De baby wordt er natuurlijk ook sterk van nu er allerlei anti stoffen worden aangemaakt die hij/zij meteen meekrijgt nu.Maar als je je zorgen maakt zou ik net zoals ik heb gedaan toen altijd even bellen voor advies of een extra echo. Heel veel beterschap! 

Hey! Wat vervelend zeg. Ik zou inderdaad toch proberen water of ORS (als je dat tijdens zwangerschap mag, volgens mij wel) naar binnen te krijgen. Of een beschuitje. En zo veel mogelijk slapen, zodat je er snel vanaf bent. Daarnaast zal ik ook je verloskundige bellen, wellicht heeft zij nog andere tips voor je. Veel beterschap! 

Ik heb gisteren de hele dag waterijsjes gegeten, weinig overgegeven dus met het vocht gaat het redelijk goed. Ik mag om de 6u een zetpil van 1000mg. En ik had vanmorgen 38,3 koorts. Volgens de verloskundige moet ik veel drinken, rustig aan doen en zolang het kindje goed beweegt hoef ik me geen zorgen te maken. Als de koorts stijgt boven de 38,5 moet ik wel weer bellen omdat het dan gevaarlijk kan zijn. Maar ik verwacht dat het nu wel weer de goede kant op gaat.   

Balen he! Vooral veel vitamientjes eten en rust houden. Paracetamol zeker blijven nemen om de koorts te verlagen. Meer kun je niet doen helaas. Het heerst. Ik zit nu thuis met een keelontsteking. Normaal gesproken had ik nu door gewerkt omdat ik nooit zo snel thuis blijf maar omdat ik er alles aan wil doen dat de baby niks overkomt en ik straks ook koorts krijg, heb ik me toch maar ziek gemeld. 

Terug
Bovenaan