koorts en in bad?

Zou je een kindje met koorts gewoon in bad mogen doen?Mijn meisje heeft wat koorts(zie verhaal zielig) maar nou vroeg ik me af of ik haar wel of niet in bad zou doen,ze vind dat normaal fijn.
gr Gaby

hoi hoi,

Als je kindje niet te hoge koorts heeft, niet hoger dan 39,0 hanteer ik meestal, dan kan ze gewoon in bad. Ga wel op je gevoel af. Hou het kort en maak het badwater 1 graad kouder dan haar temp. op dat moment. Is zelfs goed tegen de koorts. Let er wel goed op dat ze het niet koud krijgt in bad en kleed haar snel weer aan.
Ohja, ik maak niet altijd het hoofdje nat als een van mijn kinderen koorts heeft. Ik ga vooral op mijn gevoel af.

Sterkte en beterschap! Groetjes, Misja, mama van Thijmen (3jr) en Marten (13 weken)

Als mijn kids koorts hebben doe ik ze vaak maar heel ff in bad, zijn ze toch weer lekker fris en ze vinden het altijd erg fijn in bad. Daarna heel snel aankleden en een lekker flesje.

Alleen toen Yenna 40,7 graden koorts had durfde ik het niet, het is net wat Misja zegt, ga gewoon op je gevoel af.

Beterschap.

Groetjes marina.

Terug
Bovenaan