Koorts en plaspamper

<p>Hallo,</p><p>Een kleine vraag over een bezorgde mama van een 9maand oud zoontje.</p><p>Sinds vandaag heeft mijn zoontje voor het eerst hoge koorts gedaan (39graden) in de ochtend, hij heeft direct een suppoke gekregen en na 1u was hij flink gezakt. Heeft ook goed zijn flesje gedronken</p><p> Sinds deze morgen tot in de namiddag heeft hij 3 plaspampers gehad maar nadien ni meer. Rond 15u was de laatste waarvan ik mij kan herinneren. Deze avond rond 20u heeft hij een hoge piek van koorts bereikt  (39,7graden) lauw badje gegeven maar zijn laatste flesje ni volledig uitgedronken zo'n 110cc. Nu om 22u koorts nog eens genomen en was toen 38,3 dus terug goed gezakt.  Heeft beetje water gedronken ook maar wou ni veel drinken en had ook iets van ik ga hem niet pushen. Maar ik had geen plaspamper. Maak mij nu beetje zorgen omdat ik nog altijd geen plaspamper heb sinds deze namiddag. </p>

Ach, wat sneu dat hij niet lekker is ? baby's kunnen wel vaker hoge koorts hebben. Koorts op zich is niet erg. Het gaat om het totaalplaatje. Drinkt hij wat, heeft hij plasluiers, is hij alert etc. En (hoge) koorts moet ook niet langer dan 3 dagen duren. 
Ik ben natuurlijk geen huisarts en als je jezelf zorgen maakt zou ik altijd even bellen. 

Nu nog geen zorgen maken, omdat hij overdag geplast heeft. Heeft hij ook liggen zweten door de koorts? Dan verlies je ook vocht namelijk. Bedenk dat tegen de nacht/in de nacht de koorts altijd wat hoger is. Als hij deze ochtend nog niet heeft geplast, dan zou ik even overleggen met de huisarts. Verder een zetpil en lekker knuffelen. Enig idee waar de koorts vandaan komt? Onze dochter heeft telkens koorts bij doorkomende tanden en 1x de zesde ziekte, maar bij de zesde ziekte is de koorts nog veel hoger

Als de koorts aanhoudt, probeer een waterijsje! Maar als er iets wordt gedronken zou ik me geen zorgen maken, of gewoon even de huisarts bellen voor overleg.

Gezien hij in de middag nog geplast heeft, hoef je je geen zorgen te maken.

Mijn dochter heeft op het randje van uitdrogen gelegen toen ze 3 maanden was, Maar de dokter grijpt echt niet zomaar in. 1 Klein plasluiertje per 24 uur is voldoende, en 300cc vocht per 24 uur is ook voldoende. Mijn dochter dronk toen meerdere dagen achter elkaar écht maar 250/300cc per dag en plastte écht maar een piepklein plasluiertje in 24 uur, en toch was ze nog niet uitgedroogd en deden ze niks!

Dus als je kindje vanochtend wel geplast heeft en iets gedronken heeft komt het vast goed! Koorts duurt vaak maar zo'n 2 a 3 dagen max, grote kans dat het vandaag alweer wat beterder gaat. Succes!@

Terug
Bovenaan