Koorts en samen trekken spieren

Hoi!
Onze dochter werd vannacht helemaal overstuur wakker, haar lichaampje was warm (koorts, overdag ook al) en trok samen. Die herhaalde zich een paar keer. Voor haar en ons erg beangstigend. Wij kunnen haar alleen maar geruststellen en troosten.
Zou dit een koorts stuip zijn? Kan dat in een lichte vorm?

Dag,
Ik weet niet zo goed of het koortsstuip geweest zou kunnen zijn.
Overleg het vandaag sowieso even met je huisarts.

Mocht het nog een keer gebeuren, hoe gek ook misschien maar film het dan (of troost haar en laat je partner filmen). Hoeft maar kort te zijn maar omdat het soms wel en soms niet er is kan het een arts helpen bij diagnose en om eventueel te kijken of er wat nodig is.

Ik weet niet hoe oud ze is (of ze al vast voedsel en ander drinken kan) maar toen onze dochter dit had gaven we haar gewoon limonade en sapjes. Beter dat ze drinkt dan dat je je dan om de suikers druk maakt (wat bij koorts helemaal niet zo erg is omdat ze meestal te ziek zijn om echt te eten). Ik maakte me daar zelf niet druk om maar kreeg wel commentaar.

Kijk ook even of ze voldoende blijft plassen (in combi met voldoende drinken). Zo niet of bij zorgen gewoon de huisarts (weer) contacten.

Sterkte! Ik hoop dat je kindje gauw weer beter is.

Terug
Bovenaan